خدمات طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

یکی از خدمات اصلی مجموعه وبتاج طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی می باشد که تاکنون پروژه های متنوعی را جهت راه اندازی انواع وب سایت های خبری ، فروشگاهی ، سازمانی و شرکتی با موفقیت اجرا نموده است. در جهان دیجیتال امروز ، وب سایت شما اولین نقطه تعامل با مشتریان محسوب می شود و زیبایی ، عملکرد و انعطاف پذیری سایت تاثیر زیادی در درآمدزایی کسب و کارها دارد. یک وبسایت ایده آل باید ریسپانسیو بوده ، سازگاری بالایی با موبایل داشته باشد ، سریع و بدون فوت وقت بارگزاری شود ، هیچگونه ایراد ساختاری و محتوایی در آن مشاهده نشود.

برای مشاهده نمونه پروژه های طراحی سایت کلیک کنید! نمونه پروژه های طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

با توسعه اینترنت ، گسترش تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری بهره گیری از وب و افزایش کاربران در فضای مجازی ، توجه به کسب و کار اینترنتی رشد فوق العاده ای داشته است. بهترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری در این شرایط ، طراحی سایت و راه اندازی یک پایگاه مجازی شخصی در اینترنت می باشد. یک وبسایت امکان ارتباط 24 ساعته شما با مشتریان را فراهم می کند ، با حذف واسطه ها و مستقیما با مشتریان در ارتباط خواهید بود ، فروش و ارائه خدمات شما محدود به یک شهر یا کشور نیست و می توانید بصورت بین المللی فعالیت کنید و با تعداد بسیار زیادی از کاربران مواجه خواهید شد، همچنین در بسیاری مواقع طراحی وب سایت امکان حذف هزینه های اضافی مثل کاهش نیروی فروش را به همراه دارد.

راه اندازی و طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی باید توسط افراد متخصص و شرکت های معتبر انجام شود. امروزه وب سایت ها یک ابزار برای کسب درآمد نیستند ، بلکه سرمایه صاحبین صنایع و کسب وکارها می باشند.

نقش وب سایت در تجارت الکترونیک

طراحی وب گام بلند و محکمی در جهت ورود به تجارت الکترونیک است. شما به کمک وب سایت می توانید اولین بار در اینترنت دیده شوید. یک طراحی سایت موفق می تواند به مشتریان کمک کند تا تجربه بهتری داشته باشند و فروش شما را افزایش دهد. با راه اندازی سایت یک مغازه مجازی در اختیار شماست با این تفاوت که امکان جذب مشتری از سرتاسر دنیا را دارید.

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید ، توجه به تجارت الکترونیکی امری حیاتی است. اگرچه تجارت الکترونیک ابعاد و روش های متفاوتی دارد ، اما اگر نگاهی به فضای مجازی یا جستجوی گوگل بیاندازید ، با صفحات وب و وبسایتهای زیادی مواجه می شوید که طبق آمار تعداد سایتها در ابتدای سال 2021 از مرز 2 میلیارد عبور کرده است، و این نشاندهنده جایگاه ویژه طراحی سایت برای ورود ساده به تجارت الکترونیک می باشد.

با راه اندازی یک وبسایت ، فروشگاه اینترنتی یا حتی یک وبلاگ ساده ، با دنیای نامحدودی از مخاطب مواجه هستید ، پس می توانید ، بخرید ، بفروشید ، خدمات ارائه دهید ، پرداخت کنید ، هزینه دریافت کنید و از طریق اینترنت کسب درآمد بالایی را تجربه کنید و این یک چرخه کامل از تجارت الکترونیک است و نقش ویژه وب سایت ها در این فرآیند را نشان می دهد.

طراحی سایت ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

یک وب سایت ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟در طراحی سایت چه نکاتی باید رعایت شود تا ایده آل ترین وضعیت را برای شروع و اجرای کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید؟  احتمالا تا به حال وبسایت های متعددی را مشاهده کرده اید ، برخی ظاهر زیبا ولی کارایی کمی دارند ، برخی در موبایل به خوبی اجرا نمی شوند ، برخی از سایت ها مخصوصا فروشگاه های اینترنتی ، از قالب فروشگاه هایی مثل دیجیکالا الگوبرداری شده اند ، محتوای برخی واضح نیست ، لینک ها و دکمه ها به خوبی قابل مشاهده و کلیک نیستند. هر یک از این نقص ها و ایرادات می تواند موجب از دست رفتن تعدادی از مشتریان و کاربران ورودی به سایت شود. وبتاج برای طراحی سایت ایده آل به 5 فاکتور زیر توجه ویژه ای دارد:

طراحی سایت اختصاصی متناسب با کسب و کار

قبل از اینکه طراحی را شروع کنیم ، باید دقیقا بدانیم که چه نوع کسب و کاری ، چه نوع محصولاتی و یا خدماتی در این وب سایت ارائه می شود. بطور کلی ساختار ، چیدمان و نوع طراحی سایتها ارتباط تنگاتنگی با این معیارها دارد. برای مثال وبسایتهای خبری تفاوت فاحشی از نظر گرافیک ، صفحه بندی و کاربرد با وب سایتهای فروشگاهی دارند. پس برای هر نوع کسب و کار باید یک وبسایت اختصاصی و کاملا حرفه ای طراحی شود.

کاربری و قابلیت استفاده آسان

یکی از ویژگی های یک وب سایت ایده آل ، قابلیت استفاده آسان برای کاربران است. دسترسی به لینک و دکمه های CTa و امکان کلیک کردن ، دسترسی سریع به صفحات ، منو و فوتر سایت ، امکان خرید یا ثبت سفارش آسان و بسیاری از ویژگی های دیگر باید در طراحی سایت رعایت شود تا هر کاربری که وارد وبسایت می شود به راحتی بتواند به بخش های مختلف دسترسی داشته باشد و در اسرع وقت به هدف خود برسد.

طراحی وب سایت ریسپانسیو

به سایتی ریسپانسیو گفته می شود که در همه مرورگرها بدون ایراد اجرا شود ، در تمام دستگاه بی نقص و باکیفیت نمایش داده شود و نسبت به تغییرات صفحه نمایش کاملا منعطف باشد. همچنین در هر پلتفرمی که اجرا می شود هیچگونه نقص یا ایرادی مشاهده نشود.

طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا روشی است که نشان می دهد سایت باید به تمامی سخت افزار ها و نرم افزارها واکنش مثبت نشان دهد. برای مثال یک سایت همانطور که در مرورگرهای اندوریدی نمایش داده می شود ، تحت سیستم عامل ios همانگونه و بدون اشکال مشاهده شود.

سازگاری سایت با موبایل

سازگاری با موبایل یکی از ویژگی های یک سایت ریسپانسیو است و به دلیل اینکه روز به روز استفاده از موبایل برای خرید ، جستجو و دریافت اطلاعات در اینترنت در حال افزایش است بصورت مجزا روی آن تاکید می کنیم. سازگاری با موبایل یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل است و به همین دلیل در سئو نیز تاکید زیادی بر این مورد می شود.

طراحی سایت باید به گونه ای باشد که سایت بصورت کامل در صفحات مختلف با ابعاد متفاوت نمایش داده شود و هیچ بخشی پنهان نباشد یا ناقص بارگزاری نشود.

طراحی و محتوای منحصر به فرد

سایت هایی به برندهای شناخته شده و برتر تبدیل می شوند که علاوه بر رعایت فاکتورهای بالا و انجام سئو و تبلیغات اینترنتی ، به منحصر به فرد بودن محتوا و سبک طراحی توجه داشته باشند. اینترنت پر است از قالب های آماده ، سایت هایی با طراحی تکراری و خسته کننده ، فروشگاه هایی یکسان که حتی بعضا محصولات مشابهی را نیز ارائه می دهند، درحالیکه کاربران تشنه نوآوری و صفحات بکر و منحصر به فرد در اینترنت هستند. بدون شک محتوای جدید ، تصاویر جذاب ، ساختار مدرن و نوآورانه برای کاربران جذابیت بیشتری دارد و می تواند شما را متمایز از رقبایتان نماید.

انواع روش های طراحی سایت

برای طراحی سایت چند گزینه را پیش رو دارید. در گذشته بیشتر از برنامه نویسی برای این کار استفاده می شد به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها برای راه اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی با مشکلات زیادی روبرو بودند و در عین حال شرکت ها و افرادی که توانایی برنامه نویسی وب را داشتند نیز محدود بودند. بعدها با پیدایش و توسعه سیستم های مدیریت محتوای تحت وب ، استفاده از وردپرس و جوملا برای طراحی سایت رایج شد و در ادامه نیز طراحان پرتال و قالب های آماده ، اقدام به راه اندازی صفحات وب با سایت ساز ها کردند که امروزه این سه روش متداول هستند.

روش های متداول طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

روش سوم را باتوجه به محدودیت هایی که درآینده برای سئو ایجاد می کند اصلا توصیه نمی کنیم. از بین دو روش اول می توانید یکی را انتخاب کنید ، اما روش دوم یعنی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به دلیل امکانات بالا و هزینه های منطقی محبوبیت و کاربرد بیشتری دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می دهیم:

طراحی سایت با برنامه نویسی

این روش دشواری زیادی نسبت به سایر روش های طراحی سایت دارد و باید توسط تیمی متشکل از متخصص برنامه نویسی وب و طراحان گرافیک انجام شود. برنامه نویسی این مزیت را دارد که شما می توانید سایت را عینا با هر شکل و شمایلی که مدنظرتان است تحویل بگیرید. اما از معایب این روش می توان به هزینه بالای طراحی اشاره کرد. همچنین امکاناتی که برای سایت در نظر گرفته می شود محدود هستند و برای اضافه کردن امکانات جدید نیاز به پرداخت مجدد هزینه می باشد.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوای وب ، کار طراحی سایت را آسان کرده اند. پلتفرم هایی مثل وردپرس و جوملا همه چیز را آماده در اختبار شما قرار می دهند و راه اندازی سایت با این روش نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد. خیلی راحت آخرین نسخه وردپرس نصب می شود و سپس قالب مورد نظر فعالسازی می شود. البته اگر طراحی سایت توسط شرکت های معتبر انجام شود ، امکان سفارشی سازی سایت ، تغییرات ساختاری قالب ها و حتی طراحی قالب اختصاصی نیز وجود دارد. درواقع وبسایت هایی که با این روش توسط وبتاج طراحی می شوند ، یک قالب کاملا اختصاصی برای شما طراحی و بارگزاری می گردد.قیمت مناسب ، امکانات کامل سایت ، در دسترس بودن افزونه های کاربردی ، به روزرسانی مرتب وردپرس ، از مزیت های این روش هستند.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس

راه اندازی سایت با وردپرس این امکان را می دهد که شما حق انتخاب قالب طبق سلیقه خود از میان تعداد بسیار زیادی طرح را داشته باشید که اکثرا هم رایگان هستند. علاوه بر این دیتابیس عظیمی از افزونه ها برای افزایش امکانات سایت در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین بسیاری از اصول سئو تکنیکال در قالب های وردپرس رعایت شده و از نظر بهینه سازی و ارتقا سایت در گوگل بسیار راحت تر خواهید بود.

پرتال و سایت ساز آماده

نوع دیگری از سایت ها که بسیار سریع تر و ارزان طراحی می شوند ، حتی خیلی از آنها اپلیکیشن آماده موبایل هم دارند.  ولی محدودیت های زیادی دارند و از نظر سئو مناسب نیستند ، سایت های آماده هستند. این وب سایت ها از نظر بصری قابل قبول هستند ولی امکاناتی در حد یک وبلاگ ساده را دارند. در صورتیکه بتوانید از شبکه های اجتماعی یا روش های تبلیغاتی مشتری را به این نوع سایتها هدایت کنید ، می توانید فروش آنلاین را انجام دهید ، ولی هیچکاه نمی توانید با این نوع سایت ها در گوگل رتبه قابل قبولی بدست آورید و چون سئوبیس نیستند ، موفقیتی در نتیجه بهینه سازی بدست نمی آورند و بطور کلی یک سایت بدون سئو و رتبه مناسب در گوگل ،  کاربر قابل قبولی را بدست نمی آورد. این روش را به هیچ وجه به شما پیشنهاد نمی دهیم.

مراحل طراحی سایت

طراحان وب اغلب با تمرکز بر موضوعات فنی مانند کدنویسی ، طراحی واسط کاربری ، برنامه نویسی قالب و مدیریت محتوا در مورد مراحل طراحی سایت فکر و اقدام می کنند. اما یک طراحی عالی فقط به این موارد محدود نمی شود. برای وب سایت خود باید یک استراتژی مدون و مشخص داشته باشید و از ابتدا مراحل کار را مشخص کنید.

مراحل طراحی وب سایت و فروشگاه های اینترنتی

وب سایت های خوب امکاناتی فراتر از زیبایی را ارائه می دهند. بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند و در جذب کاربر موفق هستند و از طریق فاکتورهای مختلف ، شامل تصاویر ، محتوا ، محصولات و خدمات به کاربر کمک می کنند، شرکت و برند تجاری را درک کنند. این بدان معنی است که هر عنصر در سایت شما باید در جهت هدفی مشخص کار کند.

اما چگونه می توان به ترکیب هماهنگ عناصر دست یافت؟ از طریق یک فرآیند جامع طراحی سایت که شامل مراحل زیر است:

تعیین هدف طراحی

در مرحله اول باید هدف طراحی سایت را مشخص کنید. چه نوع کسب و کاری دارید؟ چه محصول یا خدماتی ارائه می دهید؟ آیا قصد فروش آنلاین دارید؟ پاسخ به چنین سوالاتی می تواند تعیین کننده هدف شما باشد. اهداف متفاوتی برای طراحی وب سایت وجود دارد که در نتیجه نوع کاربری سایت ( فروشگاهی ، شرکتی ، خبری ، فروم و سایر موارد ) را مشخص می کنند. همچنین شما باید هدف خود را از این بابت که چه انتظاری از سایت دارید تعیین کنید. آیا فقط یک سایت برای خالی نبودن عریضه می خواهید؟ یا قصد دارید در آینده به کمک این سایت بازدیدکنندگان و مشتریان پرشماری را کسب کنید؟

خرید هاست و دامنه

یکی دیگر از مراحل طراحی سایت ، انتخاب دامنه و هاست است. دامنه نام و آدرس اینترنتی سایت شماست و هاست فضایی است که وب سایت شما در وب اشغال می کند یا اطلاعات سایت روی آن قرار می گیرد. انتخاب نام دامنه ارتباط تنگاتنگی با کسب و کار و برند شما دارد. دامین سایت شما باید یا اسم برند ، یا نمایانگر نوع کسب و کار شما و یا ترکیبی از این موارد باشد. انتخاب ظرفیت هاست نیز بستگی به هدف تعیین شده برای وب سایت دارد. وب سایت های بزرگ که با هدف جذب تعداد زیادی کاربر طراحی می شوند باید بر سرورهایی با سرعت و حجم بالا میزبانی شوند.

تعیین روش طراحی سایت

در مرحله بعدی باتوجه به نیازتان و بودجه بندی که برای طراحی سایت در نظر گرفته اید ، مناسب ترین روش را انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما به شما طراحی به کمک سیستم های مدیریت محتوا می باشد. به کمک  CMS ها نه تنها هزینه های شما کاهش می یابد ، بلکه وبسایتی با حداکثر امکانات و قابلیت در اختیار شما قرار می گیرد. جالب است بدانید که حتی بسیاری از شرکت ها و برندهای معتبر دنیا نیز از وردپرس استفاده می کنند. وب سایت دیجی کالا مگ ، وبسایت شرکت شاتل ، دکتر سلام ، ایران استخدام ، یک پزشک  ، وب سایت رضا صادقی (خواننده) و بسیاری دیگر نمونه های موفقی از سایت های وردپرس هستند.

اجرا و طراحی اولیه

در طراحی اولیه اهمیت دارد که توجه ویژه ای به صفحه بندی ، صفحه اصلی ، تامین قابلیت های لازم طبق هدف طراحی و گرافیک سایت داشته باشید. مهم ترین صفحه سایت ، صفحه اصلی یا home page است که برای طراحی آن باید بیشترین دقت را داشته باشید. همچنین این صفحه باید هم از نظر محتوایی و هم از نظر گرافیکی و جذابیت بصری بهترین سطح را داشته باشد. سعی کنید حجم کدهای سایت را بیش از حد زیاد نکنید. طبق محصولات ، خدمات یا صفحاتی که قصد دارید برای سایت خود ایجاد کنید ، دسته بندی های لازم را انجام دهید.

این مرحله توسط وبتاج معمولا طی یک هفته انجام می شود و پس از ثبت قرارداد همکاری ، در مدت زمان نهایتا 7 روز طراحی اولیه را به شما تحویل می دهیم و سپس نظرات و تغییرات مدنظر شما نیز اجرا می گردد.

بازبینی و طراحی نهایی سایت

پس از دریافت نظرات شما حدودا دو تا سه روز زمان نیاز است تا تغییرات نهایی را روی سایت اعمال کنیم و پس از آن چیدمان محصولات ، خدمات و صفحات سایت آغاز می شود. همچنین در مرحله بازبینی ایرادات و باگ های قالب اصلاح خواهد شد و سایت بصورت صددرصدی برای ایندکس شدن در موتورهای جستجو آماده می شود. یعنی وب سایت طبق نوع فعالیت و کسب و کار شما طراحی و صفحات و دسته بندی ها ، تصاویر و تمامی عناصر سایت بصورت سفارشی تنظیم شده اند.

تحویل نهایی و آموزش کار با سایت

در نهایت نیز با تحویل یوزر پسوورد پنل مدیریت وبسایت به شما واگذار خواهد شد. همچنین آموزش های لازم در بک جلسه کاملا رایگان به منظور آشنایی با تمامی بخش های سایت و استفاده از پنل مدیریت ، نحوه بارگزاری محتوا ، اطلاعات کلی در رابطه با سئو ، چیدمان محصولات ، دسته بندی صفحات و سایر موارد نیز برگزار می گردد. در پایان این مرحله شما قادر خواهید بود وب سایت خود را به راحتی مدیریت کرده و اقدام به مدیریت کسب و کار آنلاین خود نمایید.

4.6/5 - (9 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *