چگونه نظرات و امتیازات کاربران در گوگل را افزایش دهیم

امتیازدهی گوگل و نظراتی که مشتریان سابق به کسب و کارهای آنلاین میدهند، یکی از معیارهای تصمیم گیری کاربران جدیدی است که قصد دارند محصولات یا خدمات یک مجموعه خاص را تجربه کنند. بسیاری از ما زمانیکه می‌خواهیم یک رستوران خوب را انتخاب کنیم، یا می‌خواهید یک هتل جدید را امتحان کنید، مطمئناً ستاره‌های زرد کوچک (که نماد معروف نظرات گوگل است) و نظرات در پروفایل Google My Business یا زیر نام کسب و کار در نتایج گوگل را بررسی میکنیم، که انصافا هم در تصمیمات ما تاثیرگذار است و معمولا به نظرات مشتریان قدیمی اعتماد میکنیم.

گوگل از هر نظر موثق ترین مرجع برای کاربران اینترنتی است. کسب اطلاعات، جستجوی محصولات یا خدمات، تحلیل و بررسی محصول و برندها و … مواردی هستند که کاربران فضای مجازی برای دریافت آنها به گوگل مراجعه میکنند.

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با بخش نظرات و ستاره های گوگل ارائه میدهیم، اهمیت آن برای کسب وکارها و نحوه دریافت نظرات بیشتر توسط متخصصین سئو سایت وبتاج توضیح داده شده است که میتواند در جهت بهبود تجارت انلاین شما، هرچند در سطحی اندک موثر واقع شود.

چرا بررسی های گوگل اهمیت دارد؟

یک بررسی مثبت نه تنها برای کسب و کار شما مفید است و فاکتوری تاثیرگذار برای جلب اعتماد مشتریان آینده شما خواهد بود، بلکه گوگل نیز از سایت هایی که نظرات بهتر و امتیاز بالاتری دارند در نتایج پشتیبانی میکند.

هر چه کسب و کار شما رتبه های بیشتر و بهتری کسب کند، رتبه یا سئوی محلی بهتری در لیست های جستجوی گوگل دارد.

مثلا فرض کنید قصد سفر به شهر دگیری را دارید و قصد دارید یک هتل مناسب رزرو کنید. بهترین مکان برای بررسی وضعیت هتل، همین نظرات گوگل است. کافیست شما نام هتل موردنظر را در گوگل جستجو کنید، در قسمت راست صفحه نتایج، اطلاعاتی در مورد هتل ذکر میشود که در پایین آن نظرات کاربران هم به فارسی و هم ترجمه شده به انگلیسی موجود است. طبق تجربیاتی که مسافران پیشین هتل ارائه داده اند، تصمیم گیری برای شما آسان خواهد شد.

این نظرات به قدری برای کسب وکارهای بزرگ و کوچک مهم است که همواره سعی میکنند نظرات بیشتر و مثبت تری را دریافت کنند. حتی بعضا یک نفر کارشناس را مسئول پاسخگویی به کاربران در نظر گرفته اند.

اما چگونه می توانم نظرات مشتریان خود را در گوگل دریافت کنم؟

خوب، ما به شما نمی گوییم که کار بسیار آسانی است، اما غیرممکن نیز نیست. به خواندن ادامه مقاله ادامه دهید!

بهترین روش ها برای دریافت نظرات بیشتر در نتایج گوگل

روش های زیر را حتما اجرا کنید! اگرچه اینها تکنیک هایی هستند که می توانید از آنها برای دریافت نظرات بیشتر در گوگل در مورد کسب و کار خود استفاده کنید، اما نباید فراموش کنید که این نکته دور از ذهن نیست که بیشتر تلاش خود را روی کسب وکارتان متمرکز کنید.

اطمینان حاصل کنید که همیشه  سایتتان یک تجربه کاربری خوب، گرافیک زیبا، سئو عالی ، سرعت بالا دارد. از طرفی محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، بهترین هستند و بالاترین سطح کیفی را برای مشتری به ارمغان می آورند.

از مشتریان خود بخواهید برای شما نظر بنویسند

خیلی راحت و ساده است. پرسیدن از افرادی که مشتری شما بوده اند سریع ترین و مستقیم ترین راه برای درخواست بازبینی و ثبت امتیاز است.

با درخواست محترمانه این موضوع که ما از شما تقاضا داریم که نظر خود را در رابطه با خدمات یا محصولات ما اعلام نمایید. فراموش نکنیم که خدمات باکیفیت به مشتری ضروری است و همان دلیل ثبت نظرات و نقدهای مثبت برای شماست، اگرچه امکان دارد نظرات منفی هم دریافت کنید، اما این مسئله نباید شما را ناامید کند.

یک ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید

هنگامی که تراکنشی در کسب و کار شما انجام شد (آنلاین یا حضوری اما اطلاعات تماس مشتری را دریافت کردید)، می توانید ایمیلی ارسال کنید تا از آنها به خاطر خرید از شما تشکر کنید و بنابراین در ادامه از آنها دعوت کنید در گوگل نظر بگذارند.

در این ایمیل مطمئن شوید که:

  • شخصی است.
  • حتما از مخاطب سپاسگزاری می کنید.
  • شما به اهمیت داشتن نظرات و بازخوردهای خوب اشاره می کنید.
  • لینک مستقیم برای گذاشتن نظر وجود دارد.
  • از شرکا و آشنایان برای نوشتن نظر در گوگل دعوت کنید

از این روش سوء استفاده نکنید، اما مراجعه به کارگران، همکاران، تامین کنندگان، دوستان… گزینه خوبی برای دریافت نظر در گوگل است.

وقتی امتیازات مثبتی می‌خواهید، سعی کنید آنها را به جنبه‌های مثبت کسب‌وکارتان ارزش‌گذاری کنید و آن را صرفا بر پایه گذاشتن «۵ ستاره کوچک» و نظرات کلی و سطحی قرار ندهید.

در پایان، مصرف کنندگان بالقوه نظرات را در جستجوی تجربیات واقعی بر اساس موارد و جنبه های خاص می خوانند.

به بررسی های موجود پاسخ دهید

این واقعیت که شما در گوگل فقط به دنبال درج نظرات نیستید، بلکه به بهبود خدمات و تعامل با کاربران، اهمیت میدهید، یک انگیزه عالی برای مخاطب شماست تا هرطور شده نظر خود را اعلام کند.

دیدن اینکه شما در نقدها حضور دارید و به افراد پاسخ می دهید، باعث می شود افراد در رتبه بندی و مشارکت، کمتر احساس تنبلی کنند. درواقع آنها هم حس مسئولیت بیشتری در قبال شما و سایر کاربران خواهند داشت. تعامل با مشتری موجب بهبود خدمت رسانی یا فروش آنلاین شما میشود و علاوه بر این، چون کاربر متوجه میشود شما برای نظرات و انتقادات او ارزش قائل شده اید، احتمالا تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار را افزایش میدهد.

لینکی به نظرات در سایت خود قرار دهید

دسترسی مستقیم به نظرات (مثلا از طریق ارسال ایمیل) یا نمایش آن در فضاهای خاصی از سایت (پانویس، صفحه تشکر و غیره)، می تواند باعث شود نظرات بیشتری در گوگل دریافت کنید.

کاربران می خواهند کارها آسان و راحت باشد. بنابراین تا جایی که امکان دارد باید چنین شرایطی را فراهم کنید.

پیگیری بعد از خرید

بسیاری از اوقات، پس از خرید مشتری، بررسی و ثبت نظر انجام نمی شود. طبیعی است زیرا مشتری فراموش می کند، ممکن است تنبل کند، در مورد معامله خود هیجان زده است و فراموش میکند که امتیاز دهد و صدها علت دیگر!

شما باید به او یادآوری کنید. ارسال یادآوری و پیگیری این موضوع از مشتری، پس از خرید، گزینه خوبی برای درخواست بازخورد برای کمک به کاربران بلاتکلیف است و افزایش امتیاز شما در نتایج را به همراه دارد.

شما می توانید چند الگو ایجاد کنید که به صورت خودکار و هر بار برای تعداد مشخصی از مشتریانتان ارسال می شوند.

ارسال CTA ها

در سایت، در ایمیل‌ها… تعدادی خلاقیت جالب را برای قرار دادن در کانال‌های مختلف (حتی در شبکه‌های اجتماعی) انتخاب کنید و کاربر را تشویق کنید که روی آنها کلیک کند تا بتواند نظر خود را در گوگل بگذارد. درواقع باید cta هایی درست کنید که کاربر را ترغیب به درج نظرات کند.

اگر نقدهای منفی داده شد، آرامش خود را حفظ کنید

ممکن است انتقادهایی داشته باشید. برای یک کاربر ناراضی، هیچ چیز بدتر از پاسخ تند شما نیست.

اگر چنین اتفاقی افتاد، بهترین گزینه همیشه پاسخ دادن به روشی خنثی، تشکر از نظر، تاکید به بهبود و پرسیدن دلیل نظر آن کاربر خواهد بود.

پاسخ بد یا بی پاسخ ماندن آن می تواند باعث ایجاد بی اعتمادی سایر مردمی که شما را نمیشناسند نسبت به شما شود. زیرا کاربرانی که قصد بررسی نقدهای یک کسب و کار را دارند، هم نظرات مثبت و هم منفی را میخوانند.

اگر فکر می‌کنید نظر جعلی یا یک حمله شخصی است، همیشه می‌توانید سعی کنید نظر را از گوگل حذف کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *