مقایسه سئو و ادوردز از نظر بهتر بودن

اگر شما به تازگی وب سایت تجاری جدید خود را طراحی کرده اید. و قصد دارید که مشتریان آنلاین خود را جذب کنید، چه روشی پیش روی شماست؟ جواب واضح است، بازاریابی اینترنتی!

بازاریابی آنلاین که به عنوان بازاریابی اینترنتی نیز شناخته می شود، هنر استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. این تکنیک ها و روش ها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد: بازاریابی ایمیلی، بازاریابی یوتیوب، وبلاگ نویسی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی وابسته و غیره.

با این حال، امروز می خواهم بر روی یک دسته رایج و محبوب از روشهای بازاریابی آنلاین تمرکز کنیم، نتایج موتورهای جستجو. نتایج موتورهای جستجو به دو زیر گروه تقسیم می شوند: SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات پولی یا ppc) که بیشتر با نام google adwords شناخته میشوند.

هرکدام از این روشها مزیتهایی دارند که قصد داریم در این مقاله آنها را بررسی کنیم. ابتدا تعریف هرکدام را بیان میکنیم و در نهایت خواهیم گفت کدام یک برای کسب و کار شما بهتر و موثر است.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

سئو یک روش طبیعی/ارگانیک برای نشان دادن وب سایت شما در بالای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است. این نوع بازاریابی آنلاین نیاز به نگهداری دارد و در طول زمان برای اطمینان از نتایج ثابت باید حفظ شود. سئو سایت نتایج جستجوی ارگانیک را ارائه می دهد.

سئو یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند و تصویر پایدار تجاری در اینترنت است.

مفهوم سئو ساده است – وب سایت خود را بهینه کنید تا «سازگار با موتورهای جستجو» باشد، اما اجرای آن کاری دشوار و وقت گیر است. سئو یک ابزار بازاریابی آنلاین یکبار مصرف نیست که فقط یک دوره محدود از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید، بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است. بازگشت سرمایه سئو عالی است و نمی توان آن را با هیچ روش بازاریابی دیگری مقایسه کرد، زیرا همه چیز به میزان رقابتی بودن جایگاه شما در سئو و البته اینکه تیم متخصصان سئو شما چقدر خوب هستند بستگی دارد.

استخدام یک شرکت سئوی مناسب ضروری است. در این مرحله عجله نکنید، اگر در انتخاب متخصص یا شرکت سئو اشتباه کنید ممکن است سایت شما درگیر جریمه و حذف از نتایج گوگل شود، زیرا افراد و شرکتهای غیرمتخصص، معمولا از روش های سئو کلاه سیاه استفاده میکنند که نتایج بدی را به همراه دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، سئو یک سرمایه ‌گذاری بلند مدت است، به این معنی که تمام شرکت‌ های طراحی وب‌ یا سئو که به ازای دریافت مبالغی وعده ارتقا رتبه در زمان کوتاه را به شما می‌دهند، به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و سرمایه و زمان شما را هدر میدهند.

زیرا با روشهای غیر استاندارد برای مدت کوتاهی سایت شما را به صفحه اول نتایج می آورند، اما پس از مدتی مجددا سایت شما سقوط خواهد کرد و به احتمال زیاد بطور کلی از نتایج خارج خواهد شد.  درواقع زمانی که گوگل، بینگ یا یاهو متوجه ترفندهای کلاه سیاه شوند، وب سایت و نام دامنه شما در لیست سیاه قرار می گیرد و از ایندکس آنها حذف می شود. سئو یک سرویس ارزان نیست، به ساعت ها کار پیچیده نیاز دارد. شرکت های بازاریابی با کیفیت می دانند که سئو چقدر ارزش و زحمت دارد.

Google AdWords (تبلیغات پرداخت به ازای کلیک)

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، که به عنوان PPC نیز شناخته می شود، روشی برای به دست آوردن جایگاه در صفحه اول یا نتایج برتر موتور جستجو در ازای پرداخت مقداری پول برای آن موقعیت است. گوگل ادوردز سیستمی دارد که به کاربران اجازه می دهد برای یک کلمه کلیدی خاص پیشنهاد قیمت بدهند تا در بین نتایج برتر قرار بگیرند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما خودروهای دست دوم می فروشد، برای کلمات کلیدی مانند “ماشین های دست دوم”، “خودرو های دست دوم” و موارد مشابه دیگر پیشنهاد می دهید، و وقتی شخصی “ماشین های دست دوم” را در گوگل تایپ می کند، وب سایت شما در بالای جستجو ظاهر می شود. . این شکل از بازاریابی آنلاین در صورت استفاده صحیح می تواند بسیار موثر باشد و ROI و نرخ بازگشت سرمایه قابل قبولی داشته باشد.

در حالی که گوگل ادوردز یک ابزار بازاریابی آنلاین ساده و کاربردی به نظر می رسد، اما باید توسط یک متخصص انجام شود. زیرا ارتباط مستقیمی با تحقیقات کلمات کلیدی دارد. افراد بیشماری در تمام حوزه ها و صنایع هزینه های زیادی را برای این نوع تبلیغات صرف میکنند، اما فقط افرادی موفق هستند که عبارات کلیدی و جامعه هدف درستی را انتخاب میکنند.  اجرای یک کمپین موفق گوگل ادوردز نیز یک فرآیند بسیار پیچیده و زمان بر است، با این حال بر خلاف سئو، گوگل ادوردز یک نتیجه فوری به شما می دهد. یعنی در زمان کوتاه تری نسبت به سئو به جذب مشتری می پردازید. اما این روش با قطع هزینه، متوقف میشود و تبلیغات شما به محض اتمام هزینه، نمایش داده نخواهد شد.

سئو بهتر است یا ادوردز؟

سئو و گوگل ادوردز هر دو مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب یکی یا دیگری کاملاً به شرایط کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال، انتخاب هر دو و اجرای همزمان سئو و ادوردز یک تصمیم خوب و منطقی خواهد بود. اجرای کمپین گوگل ادوردز در حین انجام سئو برروی وب سایت شما بهترین راه حل بازاریابی آنلاین است. این اقدام تضمین می کند که ضمن اینکه نتایج و ترافیک بلادرنگ از طریق Google AdWords  به وب سایت تزریق میشود، در بلندمدت هم بواسطه اقدامات سئو، سایت جایگاه خوبی خواهد داشت و با قطع هزینه های تبلیغات کلیکی، همچنان به جذب کاربر ادامه خواهد داد.

پس به عنوان نتیجه گیری باید گفت:

اجرای همزمان سئو و ادوردز در یک کمپین بازاریابی بهترین انتخاب است

اگر در پرداخت هزینه های بالای تبلیغات بات مشکل مواجه هستید، تمرکز روی سئو بهتر است

اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی کسب درآمد و مشتری بالا داشته باشید، ادوردز گزینه بهتری است.

مشاورین و کارشناسان وبتاج آماده راهنمایی شما هستند و جهت مشاوره میتوانید با ما تماس بگیرید تا باتوجه به وضعیت فعلی سایت شما، رقبایتان و کلمات کلیدی بهترین روشهای سئو و بازاریابی را برای شما اجرا کنیم.

4.4/5 - (10 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *