جستجوی محلی، چگونه سایت را برای نتایج محلی بهینه کنیم

موتورهای جستجو یکی از بسترهای فوق العاده عالی برای اجرای ایده ها و روشهای بازاریابی هستند. البته به دلیل اینکه اکثر کاربران ایرانی از گوگل استفاده و کمتر اتفاق می افتد که از یاهو یا بینگ استفاده کنیم، تمامی اقدامات بازاریابی موتورهای جستجو SEM برروی گوگل متمرکز است. روشهایی مثل گوگل ادوردز یا سئو سایت جز محبوب ترین این روش ها هستند. اما مفهومی تحت عنوان محلی نیز چند سالیست که مطرح شده و به دلیل بروزرسانی الگوریتم های گوگل برای نمایش نزدیکترین نتایج به هر کاربر، سئو محلی و جستجوی محلی جایگاه ویژه ای برای کسب وکارها پیدا کرده اند. زیرا میتواند ترافیک مفید و زیادی را برای وب سایت ها تامین کند.

اگر کسب و کار شما خدمات محلی مانند فروش محصولات، تعمیرات، نظافت، نگهداری تهویه مطبوع، پذیرایی و غیره را ارائه می دهد، قطعاً به بازاریابی موتور جستجو نیاز دارید. به این دلیل که مردم به موتورهای جستجو می روند و خدمات شما را جستجو می کنند. اما اگر وب سایت شما هنگام جستجوی خدمات شما در نتایج جستجو نشان داده نشود، بازار را به رقبای خود که در لیست جستجو هستند دو دستی تقدیم میکنید.

این مسئله در مورد رقابت در نتایج جستجوی محلی مهمتر هم هست. زیرا طبق تحقیقات درصد بیشتری از کاربرانی که یک خدمت یا محصول محلی را جستجو میکنند، نسبت به خرید یا دریافت خدمات یا پرداخت هزینه بابت آن اقدام میکنند. زیرا مسافت یک عامل تعیین کننده در این مسئله است و چون کاربران سعی میکنند از مناطق نزدیک به خود نیازهایشان را برطرف کنند، پس حضور در نتایج جستجوی محلی حتی از قرار گرفتن در صفحه اول نتایج ارگانیک گوگل هم ضروری تر است.

چرا نتایج محلی برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

مطمئن شوید که کسب و کار خود را برای جستجوی محلی بهینه کرده اید

نحوه ظاهر شدن کسب و کار شما در جستجوی محلی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما بسیار مهم است. به دلیل اینکه میتواند مشتریان بالقوه بهتری را برای ما به ارمغان آورد اهمیت بسیار زیادی دارد.

با اینکه نتایج محلی یک امتیاز برای کسب وکارهای کوچک و تازه راه اندازی شده محسوب میشود و حتی گوگل این قابلیت را برای رقابت چنین وبسایتهایی با سایتهای قدیمی و برندهای معتبر رونمایی کرده، اما متاسفانه فقط 10درصد کسب وکارهای کوچک به سئو محلی توجه دارند.

رتبه ای که در جستجوی محلی کسب می‌کنید بر اساس موقعیت مکانی شما، اطلاعات صحیح درباره کسب‌وکارتان، و تأیید و اطلاعاتی است که در google my bussines ثبت کرده اید، است.

گوگل مکان کسب و کار شما را از آدرس IP شما می داند و هر چه به مرکز شهر خود نزدیکتر باشید، برای رتبه بندی شما بهتر است.

در هنگام درج اطلاعات سایت در نتایج محلی، مطمئن شوید که کد پستی و آدرس شما صحیح است. همچنین از شماره تلفن محلی برای فهرست خود استفاده کنید نه شماره موبایل.  هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار خود اضافه کنید، بهتر است.

چگونه سایت را برای قرار گرفتن در نتایج محلی بهینه کنیم؟

بدون شک، سئوی محلی چیزی است که باید روی آن سرمایه گذاری کنید. می دانیم که هنوز موضوعی ناشناخته است و ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. برای کمک به شما، ما لیستی از 6 نکته برای بهبود در وب سایت خود برای بهبود موقعیت سئوی محلی خود در اختیار شما قرار می دهیم.

  1. صفحه شروع یا صفحه اصلی خود را بهینه کنید

صفحه اصلی وب سایت شرکت یا کسب و کار شما باید به وضوح نشان دهد که چه کاری انجام می دهد، چه کسانی هستند و البته از نظر فیزیکی در کجا قرار دارد. برای سهولت در درک این اطلاعات برای گوگل، بررسی کنید که وب سایت شما دارای عناصر زیر باشد:

  • عنوان متا
  • توضیحات متا
  • تگ هدینگ

این عناصر بخشی از کد html هستند. برخی از سیستم های مدیریت محتوا، مانند wordpress، امکان مدیریت این عناصر را به طور مستقیم یا از طریق افزونه ها فراهم می کند. اگر قصد استخدام یک تیم توسعه برای ایجاد وب سایت خود را دارید، مطمئن شوید که این عناصر در همه صفحات و عمدتاً در صفحه اصلی در نظر گرفته شده است.

ابرداده ها (عنوان و توضیحات) همچنین اولین برداشتی است که یک بازدیدکننده بالقوه از وب سایت شما دارد. برای بهینه سازی موقعیت محلی خود، توصیه می شود که متادیتای صفحه خود را طوری بهینه کنید که نام شهر و محصول یا خدماتی را که ارائه می دهد در بر گیرد. این عناصر به شما این امکان را می دهد که خودتان را معرفی کنید و بگویید “این کاری است که من انجام می دهم و اینجاست که مشتریان من را پیدا می کنند”.

  1. برای هر محصول، خدمات و مکان یک صفحه ایجاد کنید

داشتن تمام اطلاعات ادغام شده در یک صفحه برای سئو خوب نیست و فرصت‌های رتبه بندی به ازای عبارات جستجو از بین می‌رود. بهتر است یک طرح محصول/خدمات را اعمال کنید که در آن هر یک از راه حل های ارائه شده توسط شرکت شما دارای صفحه و آدرس اینترنتی خاص خود باشد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات محصول/خدمات را بهتر شناسایی کرده و آنها را برای آن جستجوی خاص رتبه بندی کنند.

به طور مشابه، اگر چندین مکان دارید، به طور ایده آل باید برای هر مکان یک صفحه ایجاد کنید. ممکن است نیاز به کمی کار بیشتر داشته باشد و به معنای افزایش سرمایه گذاری شما باشد، اما به سایت شما اجازه می دهد تا در مکان های مناسب با توجه به نزدیکی افرادی که به آن نیاز دارند نمایش داده شود.

  1. داده های ساختار یافته را پیاده سازی کنید

این کد اضافی درک اینکه کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد، در کجا واقع شده است و چگونه ممکن است به افرادی که ممکن است در جستجوی نوع محصولات یا خدمات ارائه شده شما باشند مرتبط باشد، برای موتورهای جستجو آسان می کند.

موتورهای جستجو ربات‌ هستند، وقتی داده‌های ساختاریافته را پیاده‌سازی می‌کنیم، اطلاعات اولیه وب‌سایت خود را به زبان آنها برای آنها توضیح می‌دهیم تا بتوانند آن را به عنوان یک نتیجه جستجو با قاطعیت‌ نشان دهند.

  1. فهرست کسب و کار من در گوگل را بهینه کنید

بهینه سازی، کامل و به روز نگه داشتن اکانت GMB شرکت شما برای سئو محلی ضروری است. مطمئن شوید که روی دسته مناسب یا نزدیکترین دسته به زمینه فعالیت شما تنظیم شده است. از کلمات کلیدی اولیه استفاده کنید و محتوای خود را کامل کنید.

مجدداً، اگر کسب و کار شما بیش از یک مکان دارد، باید برای هر مکان فهرستی ایجاد و ادعا کنید. می‌توانید همه آن‌ها را از یک جلسه مدیریت کنید، بنابراین به‌روزرسانی آن‌ها دردسری نخواهد داشت.

اطلاعات اولیه شرکت خود مانند نام، آدرس و شماره تلفن را به روز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که در تمام صفحات وب سایت برای هر مکان به یک شکل در فوتر ظاهر می شود.

  1. شبکه های اجتماعی را راه اندازی کنید

داشتن سیگنال های رسانه های اجتماعی که به مکان کسب و کار شما اشاره می کنند یکی دیگر از مزایای رتبه بندی برای سئوی محلی است. در حالت ایده آل، شما باید یک استراتژی رسانه اجتماعی همسو با استراتژی های SEO و SEM وب سایت خود داشته باشید.

  1. نظرات را مدیریت کنید

عنصر دیگری که موتورهای جستجو برای ایجاد رتبه بندی نتایج در نظر می گیرند، تعداد بررسی هایی است که یک سایت ممکن است در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، اینستاگرام و همچنین Google My Business داشته باشد. بررسی ها به وب سایت شما کمک می کند تا علاوه بر وب سایت شما به عنوان یک نتیجه جستجو نیز ظاهر شود و تأثیر غیرمستقیم بر سئوی محلی داشته باشد.

گوگل به تعامل برندها با کاربران امتیاز می دهد. حتماً به سؤالات و نظراتی که کاربران در نمایه GMB شما و در شبکه های اجتماعی خود می گذارند پاسخ دهید، محتوایی ایجاد کنید که به قدری مرتبط باشد که کاربر بخواهد آن را به اشتراک بگذارد.

4.9/5 - (7 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *