پیش بینی تغییرات گوگل و سئو 2023

باتوجه به مطالعات و تحقیقاتی که متخصصین و مشاورین وبتاج انجام داده اند، سئو 2023 و در کنار آن فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو ویژگی های متمایز و البته با در نظر گرفتن هوشمندتر شدن خزنده های گوگل، شرایط نسبتا متفاوتی را رقم خواهد زد. سال 2022 یک گردباد یک ساله برای صنعت سئو بود و حتی با پایان این سال هم، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت تغییرات وجود ندارد.

تنها در سال جاری، گوگل از هشت بروزرسانی تایید شده و تایید نشده رونمایی کرد و بسیاری از کسب‌ و کارها را در نتایج جستجو به دردسر انداخت و بسیاری از سایتها سعی کردند خود را با این تغییرات سریع همگام کنند.

با این همه نوسان، چگونه می توانید استراتژی سئوی خود را در سال 2023 سازگار و منطبق با استانداردهای گوگل مدیریت کنید؟

تغییرات الگوریتم امسال چه تاثیری بر استراتژی سئوی 2023 شما خواهد داشت؟

چگونه می توانید برای حرکت بعدی گوگل آماده شوید و از تغییرات جلوتر باشید؟

برخی پیش‌ بینی‌ های متخصصین خدمات سئو را بر اساس به‌ روزرسانی‌های الگوریتم سال قبل با شما به اشتراک میگذاریم تا حدودا بدانید سال آینده چه چیزی ممکن است رخ دهد.

چه تغییراتی در سئو 2023 اتفاق می افتد؟

شاید برخی از تغییرات سئو و رتبه بندی را نسبت به سالهای پیش درک کرده اید. احتمالا متوجه شدید که برخلاف گذشته اشباع کردن صفحات با کلمات کلیدی نه تنها ارتقا رتبه را تضمین نمیکند، بلکه موجب جریمه سایت میشود. این یک نمونه از تغییرات سئو در سالیان اخیر است. این تغییرات متوقف نخواهد شد و مسلما در سال 2023 سئو و گوگل شاهد شدیدترین بروزرسانی ها خواهند بود. چند مورد از پیش بینی هایی که با احتمال بالا محقق خواهند شد را توضیح داده ایم تا افرادی که به رتبه و جایگاه سایت خود در گوگل اهمیت میدهند از الان به فکر باشند و پیش از اینکه افت رتبه را تجربه کنند، اصلاحات لازم را اعمال نمایند.

قطعا تغییرات الگوریتمی گوگل تشدید خواهد شد

شک نکنید نوسانات زیادی در راه است، و این تغییرات هرساله اتفاق افتاده و هرسال نسبت به سالهای قبل با شدت بیشتری گوگل الگوریتم های رتبه بندی خود را با هدف بهبود ارائه نتایج تغییر داده است.

چیزی که امسال و احتمالاً سال آینده بسیار حس میشود این است که زمان بین بروزرسانی‌های الگوریتمها کوتاه‌ تر می‌ شود و آنها علاوه بر تاثیر مستقیمی که در رتبه سایتها دارند، شروع به تاثیر گذاشتن روی یکدیگر می‌ کنند.

گوگل مرتبا به آزمایش ویژگی‌ ها و انواع نتایج جدید ادامه می‌دهد.

این چه معنی دارد؟ تغییرات الگوریتم با شدت بیشتر و در زمان کمتری اتفاق می‌افتد که مساوی است با نوسانات بیشتر در نتایج جستجو!

از همین ابتدا سعی کنید، سایت خود را با استانداردهای گوگل هماهنگ گنید. مثلا محتوای باکیفیت بنویسید، از خرید بک لینک خودداری کنید و تجربه کاربری سایت را بهبود دهید.

سئو 2023 دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد، زیرا الگوریتمهای نسل جدید گوگل، به هیچ وجه بر کمیت هایی مثل طول محتوا یا تعداد بک لینک تمرکز ندارند و با نزدیک شدن به رفتار انسانی کیفیت را در اولویت قرار میدهند.

در سئو 2023 به جستجوی تصویری توجه داشته باشید

بی تردید و طبق آنچه در سال های اخیر مشاهده شده، اهمیت بالای فایلهای تصویری و چندرسانه ای در بازاریابی اینترنتی و جذب کاربران است. اما یک مسئله حادتر هم برای گوگل ایجاد شده و اینکه نسل z  و حتی بسیاری از افراد میانسال برای رفع نیازهای یا سرگرمی سراغ اپلیکیشن هایی مثل تیک تاک یا اینستاگرام میروند و قطعا گوگل به عنوان غول اینترنت نمیخواهد جایگاه خود را در میان مخاطبان از دست دهد و با تقویت جستجوی تصویری و اعطای جایگاه ویژه به عکس و ویدئوهای باکیفیت و جذاب، امتیازات مثبتی را برای سایتهای منتشرکننده در نظر خواهد گرفت.

سئو 2023 به جستجوی تصویری وابسته است

درواقع گوگل برای بقا و ادامه حیات خود قطعا تغییراتی در زمینه جستجوی تصویری خواهد داد. چون نسل های جوان بهتر با تصاویر ارتباط برقرار می کنند زیرا تجربه بهتری به آنها می دهد. حتی در حال حاضر هم مشاهده میکنید که گوگل اکنون از تصاویر بصری بیشتری در جستجو استفاده می کند.

شما باید اولا، محتوای ویدئویی بسازید! دوما، بهینه سازی تصاویر را فراموش نکنید و در آخر بدانید که گوگل تنها موتور جستجو نیست و فایل های چندرسانه را در سایر موتورها و شبکه های اجتماعی نیز ایندکس کنید.

سال 2023 سئو تکنیکال اهمیت بیشتر پیدا میکند

شرکت‌ های بیشتری سئو فنی را جدی خواهند گرفت. گوگل می خواهد تجربه خوبی را به کاربران ارائه دهد، بنابراین اطمینان از اینکه سایت شما در سطح فنی به خوبی کار می کند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اکنون بسیاری از شرکت‌ ها می‌ دانند که راه‌ حل ایرادات فنی سایت، راه‌ اندازی سیستمی است که در آن سایت شما دائماً نظارت می‌ شود و یک طراحی ریسپانسیو و سازگار با موبایل دارد. استفاده از پلتفرم های مناسب، حذف پلاگین های اضافی، سازگاری با الگوریتم core web vitals، بالا بردن سرعت سایت از جمله مواردی هستند که باید انجام شود.

از مهمترین اقداماتی که در سئو 2023 باید انجام شود، مدیریت دسترسی خزنده های گوگل به سایت است. شما باید تعیین کنید کدام صفحات ارزشمند هستند، چه صفحاتی از سایت برای کاربران مناسب نیستند. با این کار از اتلاف زمان و خزش خزنده گوگل در سایتتان جلوگیری میکنید.

اهمیت انطباق با هدف جستجوی کاربر

همانطور که در سال 2022 نیز یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل، هدف کاربر یا user intent بود، در سئو 2023 نیز انطباق محتوا با هدف جستجو یکی از اصلی ترین معیار رتبه بندی صفحات وب خواهد بود. سازگاری با هدف کاربر بر این اصل استوار است که محتوا بتواند نیاز کاربر از جستجو را تامین کند. این هدف میتواند دانلود فیلم یا موزیک، یافتن یک محصول، دریافت خدمات، کسب اطلاعات و خرید محصولی خاص و … باشد. پس هرچقدر که محتوا به این موارد نزدیکتر باشد رتبه بهتری هم کسب خواهد کرد.

سئو 2023 و رتبه بندی گوگل ارتباط نزدیکی با سازگاری با هدف جستجوی کاربر دارد

از طرفی، یک محتوا باید به قدری جامع باشد که همزمان چند قصد جستجو را تامین کند. مثلا فرض کنید که شما یک کفش از برند خاصی را بصورت آنلاین میفروشید. با محتوای و متاتگ ها و تصاویری که ارائه میدهید، باید بتوانید کاربرانی که قصد خرید این کفش را دارند جذب کنید. همچنین ممکن است کاربری فقط به دنبال مشاهده تصاویر این محصول و نه خرید آن باشد، یا کاربر دیگری قصد گسب اطلاعات در مورد نحوه دوخت و جنس رویه کفش را داشته باشد، پس باید تمام این اهداف جستجو را در نظر بگیرید و بتوانید حتی الامکان بیشترین تعداد را پوشش دهید.

4.5/5 - (15 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *