مهم ترین فاکتور و عوامل رتبه بندی گوگل

آیا با عوامل یا فاکتور های رتبه بندی گوگل آشنایی دارید؟ از اهمیت این فاکتورها مطلعید؟ اگر قصد دارید رتبه و بازدید بالایی از طریق موتورهای جستجو کسب کنید حتما این مقاله را با دقت مطالعه نمایید. همه وب سایت ها تلاش می کنند رتبه بهتری در گوگل کسب کنند و دستیابی به بهترین رتبه ها در صفحه اول نتایج ، مستلزم رعایت مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل می باشد.

به طور متوسط در هر شبانه روز ، 5.14 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود که یک عدد بسیار بزرگ است و برای افرادی که قصد دارند سهم بالایی از جستجو ها در گوگل برای سایت خود داشته باشند ، راهی نیست جز ، انطباق سایت با الگوریتم های رتبه بندی گوگل. اگرچه گوگل مرتبا الگوریتم های رتبه بندی خود را تغییر می دهد ، اما طبق تحقیقات انجام شده 12 فاکتور همیشه و در طول سال های اخیر تاثیرگذارترین موارد در سئو و رتبه بندی سایت ها بوده اند.

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است و تقریبا تمامی کاربران ایرانی برای جستجو در اینترنت از گوگل استفاده می کنند و کمتر از موتورهای جستجوی دیگر مثل بینگ یا یاهو استفاده می کنیم. اما آیا می دانید گوگل بیش از 200 فاکتور را برای رتبه بندی سایت ها ملاک قرار می دهد؟

اما آیا واقعا برای کسب رتبه بهتر ، اجرای تمامی این 200 فاکتور ضروری است؟ ما 12 فاکتور اصلی رتبه بندی را توضیح می دهیم که با اجرای این موارد مطمئنا بازدید . رتبه بهتری کسب خواهید کرد. در پایان مقاله نیز برخی دیگر از فاکتورهای مهم به غیر از این 10 مورد را لیست وار بیان کرده ایم که برای وب سایت هایی که رقبای سرسخت و قدرتمندی در گوگل دارند ، می تواند راهگشا باشد.

مهم ترین فاکتور های در رتبه بندی گوگل

اگر مالک یک سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید ، مهم ترین هدف شما فروش و کسب درآمد بیشتر بواسطه وب سایت خود خواهد بود. روش های متعددی برای معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران در فضای مجازی دارید ، اما بهترین راه که تضمین کننده جذب تعداد زیادی کاربر است و از این حیث چندین برابر سایر روش ها برای شما بازدید جذب می نماید ،قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل است.

هر موتور جستجو الگوریتم های خاصی برای رتبه بندی سایت ها دارد و چون اکثر کاربران از گوگل استفاده می کنند ، پس با رعایت فاکتورهای رتبه بندی این موتور جستجو ، افزایش بازدید ، فروش و کسب درآمد شما تضمین شده خواهد بود. در بسیاری حوزه ها و صنایع که رقابت نهایتا بین 10 تا 20 سایت است ، با رعایت چند ترفند سئو می توان رتبه خوبی در گوگل کسب کرد ، اما زمانیکه رقابت بین تعداد زیادی سایت برای تصاحب رتبه بالاتر در نتایج باشد ، شما باید فاکتورهای بیشتری در سایت خود را بهینه کنید.

برند سایت

گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین ها به کاربران است. اگر دقت کرده باشید ، بسیاری از سایت ها به برند معتبر و قدیمی تری دارند ، بدون اینکه خیلی خوب سئو شده باشند و فاکتورهای سئو مثل لینکسازی یا سرعت را رعایت کرده باشند ، در بسیاری از نتایج در رتبه های بالا هستند. مثل دیجی کالا ، که اکثر محصولات یا کالاهای مورد نیاز را که جستجو می کنیم با این وب سایت روبرو می شویم. این به دلیل اهمیت برند در رتبه بندی گوگل است.

برند سایت فاکتور رتبه بندی

برندهای معتبر نه تنها از دید کاربران بلکه از نظر موتورهای جستجو نیز قابل اعتمادتر هستند. حتما علاوه بر تلاش هایی که برای سئو می کنید ، با استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی ، درج رپورتاژ در وب سایت های معتبر ، برند سایت خود را ارتقا دهید و به کاربران بیشتری بشناسانید. در محتوا و مطالبی که منتشر می کنید از مزایای برند خود بگویید و خود را از رقبا متمایز کنید.

کیفیت محتوای سایت

حتما در چندین مقاله یا وب سایت دیده اید که گفته شده محتوا پادشاه است.  خوانده اید که محتوا سلطان است. و در مورد عوامل رتبه بندی گوگل ، قطعاً این پادشاه است.

اگر بتوانبد محتوایی بی نظیر ، جدید و مفید برای کاربران ایجاد کنید ، گوگل آن را در نتایج جستجو (SERP) بالاتر از سایر سایتها قرار می دهد.

گوگل توجه ویژه ای به کیفیت محتوای سایت دارد. وب سایت شما هر چقدر بهینه باشد ، اما اگر محتوای شما ارزشمند نداشته باشد ، نمی توانید انتظار رتبه های بالاتر را داشته باشید.

حال این سوال مطرح می شود که چه محتوایی از دید گوگل باکیفیت است؟ ویژگی های محتوای محبوب گوگل در مقاله گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟ توضیح داده شده است.

محتوای اصلی ، منحصر به فرد و ارزشمند

گوگل محتوای غیرتکراری و منحصر به فرد را ترجیح می دهد. شما باید مطالبی را روی سایت خود منشتر کنید که به سوالات و ابهامات خواننده پاسخ دهد و اطلاعات کاربردی و با ارزشی را به وی منتقل نماید.

اگر محتوا کپی یا مشابه سایر صفحات وب باشد ، می تواند تأثیر مخرب و منفی بر سئو سایت شما داشته باشد ، حتی امکان عدم ایندکس و رتبه بندی سایت از جانب گوگل فراهم می شود. و اگر در بلندمدت به طور مرتب محتوای تکراری منتشر کنید ، گوگل رفته رفته سایت شما را به کل از نتایج حذف خواهد کرد.

بنابراین ، ضروری است که در زمان انتشار و تولید محتوا ، تمام تلاش خود را برای برتر و متفاوت بودن از آنچه در صفحات وب موجود است انجام دهید تا شانس بیشتری برای کسب جایگاه عالی در رتبه بندی گوگل داشته باشید.

بروزرسانی محتوا

اقدام دیگری که برای بالا نگه داشتن کیفیت محتوای سایت خود باید انجام دهید ، به روز کردن مطالب سایت است. با بروزرسانی مستمرمقالات ، پست ها و مطالب سایت و اضافه کردن اطلاعات جدید ، ارزش صفحات را بالا می برید.

اگر به موضوعاتی مثل اخبار و مقالات می پردازید ، به روز بودن آنها نقش کلیدی دارد و باید حاوی اطلاعات روز و جدید باشند.

برای مثال ، اگر در مورد ویروس کووید-19 می نویسید ، باید اطلاعاتی دقیق و به روز مثل واکسن های تولید شده برای کرونا، تعداد مرگ و میر روزانه ، نحوه سرایت این ویروس را به کاربران ارائه دهید.

طول محتوا

یکی از سوالات پرتکرار کاربران از ما این است که آیا طول محتوا نیز جز فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب می شود؟ پاسخ کلی به این سوال ، بله است.

طبق مطالعات انجام شده ، طول و تعداد کلمات محتوا در رتبه سایت در نتایج جستجو تاثیر دارد. شما باید سعی کنید مقالاتی با حداقل 2000 کلمه تولید نمایید. البته افزایش تعداد کلمات باید با حفظ کیفیت و ارتباط موضوعی محتوا انجام شود.

ساختار و سازماندهی محتوا

وقتی صحبت از کیفیت محتوا می کنیم ، مقالات وبلاگ سایت شما ، باید ساختار و سازماندهی مناسبی داشته باشند. این مسئله به کاربران و بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا مطالب را بهتر و راحت تر مطالعه کنند و به راحتی به بخش های دلخواه از محتوا دسترسی داشته باشند.

برای بهبود ساختار محتوای صفحات ، بهتر است از هدینگ ها(H2 ، H3 ، H4 و غیره) ، بولد کردن عبارات مهم ، برجسب های HTml ، لینک سازی داخلی و… استفاده نمایید. این اقدامات نه فقط به کاربران برای درک بهتر محتوا کمک می کند ، بلکه درک گوگل را نیز افزایش می دهد و حتی از همین متاتگ ها به عنوان rich snippets در نتایج جستجو استفاده می نماید. با سازماندهی محتوا نه تنها خوانایی آن را بهبود می دهید ، بلکه تجربه کاربری که یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است را نیز بهینه خواهید کرد.

قصد و هدف کاربر از جستجو

یکی دیگر از فاکتور های مهم در رتبه بندی گوگل ، مطابقت با هدف جستجو است. هدف جستجو درواقع همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است. اساسا هر کلمه ، عبارت یا جمله ای که در گوگل جستجو می شود ، با هدف یافتن محصول ، خدمات ، کسب اطلاعات و یا مشاهده ویدئو یا تصویر می باشد.

اهمیت قصد جستجوی کاربر در رتبه بندی نتایج گوگل

باری مثال ، اگر کسی سئو سایت وردپرس را در گوگل جستجو کند ، می توان گفت که مالک یک وب سایت وردپرسی است که قصد کسب اطلاعات یا خدماتی برای بهینه سازی سایت خود دارد. شما باید بتوانید به خوبی قصد جستجوی کاربران را بشناسید و متناسب با آن محتوا و صفحات سایت خود را ایجاد نمایید. شناخت هدف جستجوی کاربر ، باید به استفاده از کلمات و عباراتی که کاربر برای جستجو در گوگل از آنها استفاده می کند ، در محتوای سایت منجر شود.

گاها قصد جستجوی کاربر ، خرید نیست و قصد کسب اطلاعات مثلا از طریق مشاهده یک ویدئو اموزشی را دارد و متناسب با آن از عبارات و کلمات برای جستجو استفاده می کند. در این شرایط می توانید از ویدئو و درج متاتگ های ویدئو در سایت خود برای جذب بازدید بیشتر و بهبود رتبه سایت استفاده کنید.

اعتبار بک لینک های سایت

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در رتبه بندی گوگل تاثیر چشمگیری دارد ، بک لینک ها هستند. بک لینک ها بخش مهمی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل را تشکیل می دهند و به ربات های جستجوگر در شناسایی صفحات معتبر و محبوب در وب کمک می کنند. بک لینک ها به افزایش ترافیک صفحات سایت شما نیز کمک می کنند. اما گوگل در این زمینه سخت گیری های زیادی دارد. بک لینک هایی می توانند موجب ارتقا سایت در رتبه بندی گوگل شوند که باکیفیت ، اعتبار بالا و بصورت طبیعی ایجاد شده باشند.

بک لینک یا لینک های ورودی به سایت شبیه به رای اعتماد برای وب سایت شما هستند ، طبیعتا هر سایت و صفحه ای در وب ، بک لینک بیشتری داشته باشد ، اعتبار بالاتری هم از دید گوگل خواهد داشت.

اگر بتوانید از وب سایت هایی با اتوریتی و اعتبار زیاد عالی لینک دریافت کنید ، می توانید شانس خود را برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو افزایش دهید. به این دلیل که به یاری بک لینک ها ، شما سیگنال های مثبتی از قدرت و اعتبار سایت خود برای گوگل ارسال می کنید.

زمان بارگزاری و سرعت سایت

در میان بیش از 250 فاکتور موثر در رتبه بندی گوگل ، فاکتور دیگری که با بهبود آن می توانید جایگاه سایت خود در نتایج را بهبود دهید ، سرعت سایت یا زمان بارگزاری صفحات سایت است به این دلیل که گوگل با رونمایی از الگوریتم core web vitals  سرعت سایت را از سال 2021 یکی از تاثرگذارترین فاکتورهای رتبه بندی معرفی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله core web vitals  چیست را مطالعه کنید.

هدف گوگل این است که سایت ها با سرعت بالا بارگزاری شوند تا کاربران تجربه بهتری از نتایج داشته باشند ، به همین دلیل صفحاتی که سرعت بالاتری دارند شانس قرار گرفتن در صدر رتبه بندی نتایج گوگل را خواهند داشت.

برای بررسی سرعت سایت خود می توانید از ابزارهایی مثل google pagespeed insights  یا gtmetrix  استفاده کنید. این ابزارها با تست سرعت و بررسی فاکتورهای lcp , cls  و fcp  وضعیت سایت شما را در نسخه دسکتاپ و نسخه تلفن همراه مشخص می کنند و پیشنهاداتی جهت بهینه سازی سایت ارائه می دهند که با اجرای این پیشنهادات سرعت سایت به طرز چشمگیری افزایش می یابد. استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN  ، فشرده سازی و تجمیع کدها ، کاهش حجم تصاویر و ارتقای سرور می تواند مهم ترین عوامل بهبود دهنده سرعت سایت باشد.

سازگاری با موبایل

در کنار سرعت سایت ، نکته دیگری که اهمیت زیادی برای گوگل دارد ، سازگاری سایت با موبایل است. آیا سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر؟ این فاکتور رتبه بندی از سال 2019 توسط گوگل رونمایی شد و اخیرا با معرفی الگوریتم mobile-first  نقش پررنگ خود در رتبه بندی گوگل را به وضوح نشان داده است.

اهمیت سازگاری با موبایل در رتبه بندی گوگل

در این شرایط معیار رتبه بندی گوگل نسخه موبایل سایت ها می باشد نه نسخه دسکتاپ و آنچه در کامپیوتر نمایش داده می شود. این تصمیم گوگل به دلیل وجود نزدیک به 4 میلیارد کاربر اینترنت همراه در جهان اتخاذ شده و برای اینکه کاربران موبایلی را از دست ندهید ، حتما باید سایت خود را با موبایل سازگار نمایید یا نسخه موبایل آن را طراحی کنید.

معمولا بسیاری از قالب های وردپرس با موبایل سازگار هستند ، همچنین اگر از این سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت خود استفاده کرده اید می توانید با نصب افزونه های مرتبط ، سازگاری سایت با موبایل را افزایش دهید.

تجربه کاربری ؛ فاکتور کلیدی در رتبه بندی گوگل

تجربه کاربری عامل بسیار مهمی در رتبه بندی گوگل محسوب می شود. اما تجربه کاربری چیست؟ و چگونه گوگل این معیار کیفی را می سنجد؟

گوگل برای تشخیص امتیاز تجربه کاربری سایت ها از هوش مصنوعی و الگوریتم هایی مثل rankbrain  استفاده می کند که معیارهای کمی زیر را بررسی می نماید:

نرخ کلیک صفحه

CTR یا نرخ کلیک درصد کلیک های دریافت شده صفحه به نسبت تعداد دفعات مشاهده سایت در نتایج جستجو می باشد. افزایش نرخ کلیک یک عامل مهم در بهبود رتبه سایت است.

Bounce rate

این فاکتور درصد کاربرانی را مشخص می کنند که بعد از ورود به سایت شما بلافاصله از صفحه خارج شده اند. پس باید پایین باشد. بالا بودن bounce rate  یک عامل منفی در رتبه سایت است.

زمان میانگین حضور کاربر

طی چند سال اخیر توجه گوگل به رضایت کاربران از یک سایت و میزان درگیر شدن با محتوا تاثیر زیادی در رتبه بندی داشته است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در پنل google analytics هم به آن توجه زیادی میشود، زمان میانگین حضور کاربران است. یعنی زمانیکه کاربر وارد سایت میشود تا موقعی که آن را ترک میکند. هرچقدر این زمان بیشتر باشد نشان دهنده مقبولیت سایت برای کاربر می باشد. معمولا صفحاتی که نمیتوانند کاربر را برای مدت زمان مناسبی در سایت نگه دارند، نه تنها رتبه خود را از دست میدهند بلکه میتوانند بر کل دامنه تاثیر منفی بگذارند.

زمان میانگین حضور کاربران در یک سایت نیز جهت تشخیص رضایت کاربر و تجربه کاربری سایت مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا هرچه کاربران مدت زمان بیشتری را روی سایت شما سپری کنند به معنی رضایت بیشتر آنان است.

برای بهبود تجربه کاربری سایت مطالب باکیفیت بنویسید ، از عناوین جذاب استفاده کنید، منو و لینک ها را در مقابل دید کاربران قرار دهید، از پاپ آپ و تبلیغات بیش از حد استفاده نکنید و…

تاثیر اتوریتی دامنه در رتبه بندی گوگل

فاکتور بعدی رتبه بندی گوگل که باید روی آن تمرکز کنید ، اتوریتی دامنه وب سایت یا Domain Authority (DA) است. دامین اتوریتی یکی از معیارهای مهم رتبه بندی است که اعتبار و قدرت دامنه سایت را نشان می دهد ، هر سایتی که اتوریتی بالاتری داشته باشد ، از دید گوگل توانایی و اعتبار بالاتری در حوزه فعالیت خود دارد ، در این شرایط مطالب و صفحات سایت به سرعت در نتایج ایندکس می شوند و نسبت به سایر سایت های رقیب رتبه بهتری نیز کسب خواهند کرد.

تاثیر افزایش اتوریتی دامنه در رتبه بندی سایت در گوگل

این معیار در وب سایت ها و ابزارهای گوناگونی قابل اندازه گیری است اما در اصل وب سایت Moz از DA رونمایی کرده و امتیازی بین 1 تا 100 را به وب سایت ها اختصاص می دهد.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید اعتبار دامنه سایت را افزایش دهید. می توانید با ساخت بک لینک با کیفیت بالا شروع کنید. اما در بعضی مواقع ، داشتن تعداد زیادی بک لینک ضمانتی بر افزایش دامین اتوریتی نیست ، باید بک لینک ها از سایت هایی که خود دامین اتوریتی بالایی دارند دریافت شود.

همچنین به تولید محتوا و انتشار مطالب ارزشمند در سایت توجه ویژه ای داشته باشید.

سئو کلمات کلیدی

تمامی آنچه که در رابطه با محتوا و ساخت بک لینک توضیح دادیم ، باید حول عبارات و کلمات کلیدی انجام شود. اصولا یکی از اهداف نهایی سئو ، ارتقا سایت در رتبه بندی گوگل به ازای کلمات کلیدی است. یعنی همان عبارات و کلماتی که معرف محصولات و خدمات وب سایت شما هستند.

اصطلاح کلمات کلیدی به کلیه کلمه ها و عباراتی گفته می شود که کاربران برای جستجوی اهداف خود در گوگل استفاده می کنند. بنابراین مهم است که وب سایت حاوی اینگونه کلمات باشد ، اما سئو کلمات کلیدی به چه معناست؟ استفاده به جا و در حد طبیعی در محتوای صفحه و متاتگ ها.

برای درک بیشتر این موضوع ، بخش هایی از صفحه که باید در آنها از عبارات کلیدی استفاده شود را بیان می کنیم:

متاتگ عنوان

حتما از کلمات کلیدی در عنوان صفحات استفاده کنید. این تگ برای درک خزنده موتور جستجو از محتوای صفحه اهمیت زیادی دارد و گوگل متوجه میشود که صفحه با چه هدفی تولید و منتشر شده است.

متاتگ توضیحات صفحه

متاتگ توضیحات که به عنوان چکیده ای از صفحه به کاربران در نتایج گوگل نمایش داده می شود باید حاوی کلمه کلیدی باشد. اگرچه طبق اعلام متخصصین و مدیران وبمسترهای گوگل، این متاتگ مستقیما در رتبه سایت تاثیری ندارد، اما موجب افزایش نرخ کلیک میشود زیرا در متقاعدسازی کاربر تاثیر فوق العاده ای دارد.

متن جایگزین یا تگ alt  تصاویر

ربات های گوگل ماشین هستند و نمی توانند مانند انسان متوجه محتوای تصویر شوند. پس برای اینکه درک گوگل از تصویر را افزایش دهید باید از کلمه کلیدی در متن جایگزین تصاویر استفاده نمایید.

انکرتکست لینک ها

یکی دیگر از بخش هایی که باید حاوی کلمه کلیدی باشد ، انکرتکست لینک های داخلی و بک لینک های سایت است. بنابراین هنگام ساخت بک لینک یا لینک دادن از یک صفحه سایت به سایر صفحات از کلمات کلیدی صفحه هدف به عنوان anchor text استفاده نمایید.

یکی دیگر از اقدامات مهم در سئو کلمات کلیدی ، استفاده از این کلمات در آدرس صفحه یا url است.

همچنین به یاد داشته باشید ؛ در هدینگ های صفحه مخصوصا هدینگ h1  و h2 قراردادن کلمات کلیدی را فراموش نکنید. عبارات مترادف ، کلمات کلیدی طولانی را در محتوای صفحه قرار دهید. از اشباع صفحه با کلمات کلیدی خودداری کنید. یکی از مهم ترین اصول سئو ، استفاده طبیعی و معمول از عبارات کلیدی در صفحه است.

اهمیت ساختار سایت در رتبه بندی گوگل

همه موارد بالا زمانی موثر خواهند بود که وب سایت شما ساختار و معماری مناسبی داشته باشد. اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید حتما بصورت اصولی و براساس معماری مورد پسند گوگل سایت را طراحی کنید. معماری سایت به دلیل اهمیتی که در خزیدن سایت توسط ربات های جستجوگر دارد ، جز فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل به حساب می آید.

ساختار سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی نتایج

همچنین می توانید با استفاده از نقشه سایت ، درک گوگل از ساختار سایت را بهبود دهید. به کمک نقشه سایت خزنده موتور جستجو می تواند سایت شما را بررسی و محتوای جدید را کشف کند و در فهرست نتایج گوگل قرار دهد.

همچنین به کمک فایل robots.txt  می توانید تعیین کنید که گوگل به چه بخش هایی از سایت دسترسی داشته باشد . چه بخش هایی را در نتایج رتبه بندی ننماید. درواقع شما به کمک این فایل ساختار بهینه و مطلوب را جلوی دید گوگل قرار می دهید.

امنیت سایت

یکی از ویژگی هایی که برای کاربران در خرید اینترنتی اهمیت زیادی دارد ، امنیت سایت است. به همین دلیل گوگل نیز سایت هایی که امنیت بالاتری دارند را در رتبه بندی نتایج ارتقا می دهد. استفاده از پروتکل امنیتی ssl  با آدرس https نشان دهنده امنیت سایت است. باید مطمئن شوید که وب سایتتان را از http  به وضعیت https ارتقا داده اید. این فاکتور رتبه بندی به هیچ وجه جدید نیست و گوگل از سال 2014 آن را برای رتبه بندی سایت ها مورد توجه قرار می دهد.

اهمیت E-A-T در رتبه بندی گوگل

دوازدهین فاکتور اصلی رتبه بندی نتایج خلاصه 3 ویژگی حیاتی برای سایت است. E اول کلمه Expertise به معنی تخصص، A از Authority اعتبار و T از Trust به مفهوم قابلیت اطمینان و اعتماد است. هر محتوایی که در سایت خود منتشر میکنید باید در هر 3 مورد امتیاز بالایی داشته باشد. یعنی بتواند تخصص شما در کسب و کارتان را نشان دهد، اعتبار بالایی داشته باشد و اطلاعات ارائه شده کاملا صحیح و به روز بوده و محتوا کپی یا تکراری نباشد و از دامنه، وب سایت یا شرکت معتبری ارائه شود. به این صورت که کاربر بداند با چه شرکتی طرف است، محتوا از یک منبع موثق و مطمئن ارائه میشود و بطور کلی شما مورد اعتماد کاربران باشید. که این ویژگی در طول زمان با ارائه مستمر محتوای آموزشی و کسب اعتبار میان مشتریان محقق میشود.

سایر عوامل موثر در رتبه بندی گوگل

عوامل متعدد دیگری هم در رتبه بندی گوگل نقش دارند که نسبت به موارد بالا تاثیرات کمتری دارند ، و حتی بسیاری از این فاکتورها در دل همین موارد بالا قرار می گیرند. اگر رقبای سرسختی دارید و تعداد وب سایت های رقیب زیاد هستند ، پس از اینکه اقدامات بالا را انجام دادید ، به موارد زیر برای ارتقا سایت در رتبه بندی گوگل توجه داشته باشید:

  • بهینه سازی تصاویر سایت ( کاهش حجم ، فشرده سازی و تغییر فرمت تصاویر به webp  )
  • فشرده سازی کدهای قالب سایت
  • انتشار رپورتاژ در وب سایت های خبری
  • فعالیت و لینک سازی در شبکه های اجتماعی
  • بهبود لینکسازی داخلی بین صفحات سایت
  • استفاده از کدهای نشانه گذاری اسکیما
  • توجه به سئو محلی و درج سایت در گوگل مپ
  • حذف محتوابی تکراری از سایت
  • افزایش پیج رنک سایت
  • ارتقا سرور سایت
5/5 - (16 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *