بهینه سازی و سئو سایت با تضمین ارتقاء رتبه در گوگل

انجام سئو سایت اهمیت بالایی برای وب سایت و فروشگاه های اینترنتی دارد و درواقع بهینه سازی برای سایت شرکت ها، کسب و کارها ضروری است. در مطلب پیش رو، ابتدا تعریف seo چیست ، چه اصول و روش هایی دارد را ارائه می دهیم و سپس مراحل پیشرفت یک پروژه، تعرفه خدمات شرکت وبتاج و نحوه همکاری با ما را توضیح می دهیم و سعی می کنیم به متداول ترین سوالات کاربران در این زمینه پاسخ دهیم. توسعه اینترنت و تکنولوژی در جهان موجب شده که روز به روز بر تعداد کاربران آنلاین افزوده شود و کسب و کارها با مشاهده این تغییرات ، گرایش بیشتری به سمت تجارت اینترنتی نشان داده اند که در نتیجه رقابت میان وبسایت ها در هر صنعت و حوزه ای افزایش چشمگیری داشته است.

اگرچه روش های متعددی برای کسب سهم بیشتر از کاربران و مشتریان بالقوه در اینترنت وجود دارد ، اما به گواه تمامی متخصصین بازاریابی ، سئو سایت نه تنها بهترین روش دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود، بلکه نسبت به سایر روش ها بسیار کم هزینه تر است و نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد.

تعریف سئو چیست

برای اینکه دید بهتری از بهینه سازی سایت و روش های ارتقاء سایت داشته باشید بهتر است ابتدا به سوال سئو چیست پاسخ دهیم. برخلاف بسیاری از مفاهیم که تعاریف و معانی متنوعی دارند ، تعریف سئو تقریبا همه جا یکسان و ثابت است. seo  کوتاه شده عبارت search engine optimization است و به معنی بهینه سازی صفر تا صد یک سایت برای تعامل بهتر با موتور جستجو است که در پی اقداماتی که در سئو انجام می شود ، سایت به صفحه اول موتورهای جستجو ارتقا می یابد و بازدید قابل قبولی کسب می کند. این اقدامات باید به رعایت اصول ، استانداردها و خواسته های موتورهای جستجو انجام شود و به دلیل اینکه تقریبا تمام کاربران برای جستجو در اینترنت از گوگل استفاده می کنند، می توانیم با نادیده گرفتن سایر موتورهای جستجو فقط بر بهینه سازی سایت یا فروشگاه اینترنتی براساس قوانین گوگل تمرکز کنیم.

موتور جستجو

موتورهای جستجو وب سایت هایی مثل گوگل ، بینگ و یاهو هستند که بوسیله دیتاست های عظیم پشتیبانی می شوند و اطلاعات موجود در وب را جمع آوری و دسته بندی می کنند. کاربران جهت یافتن اطلاعات ، تصاویر ، مقالات ، محصولات یا خدمات، ویدئوهای مورد نیاز خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند. البته برخی از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را نیز می توان جز موتورهای جستجو محسوب کرد ، زیرا امکان جستجو و دسترسی کاربران به مجموعه ای از اطلاعات را می دهد.

گوگل محبوب ترین و بهترین موتور جستجو می باشد که با سرعت و دقت بسیار زیادی صفحات وب را بررسی و رتبه بندی می کند. این موتور جستجو همواره سعی می کند که بهترین ، دقیق ترین ، نزدیک ترین نتایج را به هر کاربر نمایش دهد ، به همین دلیل بصورت مداوم در حال بهبود و بروزرسانی الگوریتم های رتبه بندی خود می باشد. در سئو هدف سازگاری و انطباق سایت با قوانین و الگوریتم های گوگل است تا در نهایت سایت با ارتقا رتبه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.

اهمیت سئو سایت

اهمیت سئو چیست ؟ چرا وب سایتها و فروشگاه های اینترنتی باید بهینه شوند؟ گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو در دنیا شناخته می شود و طبق آمار بیش سهمی از 92 درصد کل جستجوها در اینترنت دارد. این سایت  بیشترین بازدید را در طول روز در میان کل وب سایت ها دارد. در طول هر شبانه روز چیزی در حدود 3.5 بیلیون جستجو در گوگل انجام می شود که این یک عدد فوق العاده بزرگ است.

این اعداد زمانی برای یک کسب و کار ارزشمند هستند که بتواند در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. زیرا تنها 10 درصد کاربران پس از جستجوی یک عبارت به صفحه دوم مراجعه می کنند و حتی حدود 70 درصد آنها به همان سه لینک اول بسنده می کنند. در کل دنیا نزدیک به 2 میلیارد وب سایت وجود دارد و این یعنی در هر حوزه و صنعتی تعداد زیادی وب سایت در حال فعالیت هستند و برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید فقط باید به سئو فکر کنید. اینجاست که اهمیت سئو مشخص می شود.

از دیگر آماری که اهمیت و ضرورت سئو را نشان می دهد عبارتند از:

63درصد جستجوها در گوشی های تلفن همراه هوشمند انجام می شود ( اهمیت سازگاری سایت با موبایل )

84 درصد کاربران در طول یک روز بیش از 3 بار در گوگل جستجو می کنند( اهمیت توجه به محتوا و عبارات کلیدی )

46درصد از خرید ها از جستجو در گوگل آغاز می شود( اهمیت ارتقای تجربه کاربری )

25درصد کل ترافیک سایت ها از طریق گوگل تامین می شود( توجه به فاکتورهای رتبه بندی گوگل)

بازاریابی سئو چیست ؟

یکی از اصطلاحاتی که با آن مواجه خواهید شد یا تا به حال شده اید ، بازاریابی سئو می باشد که تدوین استراتژی بازاریابی با تمرکز بر سئو و بهینه سازی سایت می باشد. به همین منظور اقداماتی همچون لینک سازی ، درج تبلیغات لینکدار در وب سایت های پربازدید ، جذب کاربر به سایت از طریق شبکه های اجتماعی ، تولید محتوا و بروزرسانی محتوای قدیمی ، افزایش سرعت سایت و ارتقای تجربه کاربری با هدف رساندن سایت به صفحه اول گوگل انجام می شود.

سئو سایت به جرات بهترین روش بازاریابی اینترنتی است که نسبت به روش هایی همچون بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات کلیکی مثل گوگل ادوردز ، بسیار کم هزینه تر است و معمولا هزینه سئو بصورت ماهانه و پس از ارائه گزارش پیشرفت پروژه دریافت می شود. از طرفی بازاریابی از  طریق سئو سایت ، رونق کسب و کار شما را برای مدت طولانی تضمین می کند ، درحالیکه روش های دیگر ، مقطعی و برای مدت زمان محدودی هستند.

نتایج اصلی سئو سایت

اهداف سئو سایت چیست ؟ چه نتایجی پس از بهینه سازی سایت رقم می خورد؟ چه انتظاری باید از سئو داشته باشیم؟ طبق توضیحاتی که تا اینجا داده ایم ، می توان گفت هدف اصلی سئو جذب مشتری ، درآمد و فروش بیشتر از طریق وب سایت است. اما اگر بخواهیم نتایجی که از این فرآیند بدست خواهد آمد را در 4 مرحله اصلی بیان کنیم ، ابتدا عملکرد سایت بهبود می یابد، پس از بررسی ربات و خزنده های جستجوگر سایت به رتبه های بالا در نتایج جستجو صعود می کند ، در نتیجه بازدید و کاربران بیشتری خواهد داشت که شانس فروش و کسب درآمد اینترنتی را بالا خواهد برد.

بهبود عملکرد و ساختار سایت

اولین نتیجه قابل انتظار از سئو بهبود ساختار و عملکرد سایت است. زیرا با فشرده سازی کد قالب ، کاهش حجم تصاویر ، بهبود تجربه کاربری سایت ، سازگار شدن سایت با موبایل ، بهینه سازی منو و فوتر و سایر بخش ها ، یک ساختار ایده آل و بهینه برای سایت ایجاد می شود. کسب این نتیجه نه تنها برای ارتباط بهتر سایت با موتورهای جستجو به ما کمک می کند ، بلکه به درک بیشتر کاربران و سهولت در دسترسی و استفاده از سایت می انجامد.

ارتقاء سایت در گوگل

پس از اینکه ساختار سایت بهینه شد ، باید انتظار داشته باشیم که شاهد ارتقاء پله پله سایت در نتایج جستجو باشیم. خزنده های گوگل روزانه چندین بار هر سایت را مورد بررسی قرار می دهند و تغییرات را مشاهده می کنند و در رتبه سایت لحاظ می کنند. زمانیکه سایت بهبود داده می شود بهترین نتیجه ممکن ارتقاء سایت در نتایج است که سرآغاز نتایج مثبت دیگر نیز خواهد بود.

ارتقاء رتبه سایت در گوگل از مهم ترین نتایج سئو

درواقع مهم ترین هدف سئو همین ارتقاء سایت در نتایج جستجو می باشد که می تواند یک کسب و کار اینترنتی را با حجم زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه مواجه کند. البته هدف بهینه سازی سایت ارتقاء سایت در تمام موتورهای جستجوست ، اما چون تقریبا صددرصد کاربران ایرانی فقط از گوگل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند ، پس از این به بعد به جای موتورهای جستجو بیشتر از گوگل استفاده می کنیم و ارتقا سایت در نتایج جستجوی گوگل را هدف قرار می دهیم.

افزایش بازدید سایت

با قرار گرفتن در صفحه اول و سپس 3 لینک برتر گوگل به ازای جستجوی عبارات کلیدی مهم ، کاربران بیشتری لینک سایت شما را در نتایج مشاهده می کنند و در نتیجه بازدید و ورودی سایت افزایش می یابد. همانطور که گفتیم تنها کمتر از 10درصد کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند به صفحه ای غیر از صفحه اول مراجعه می کنند و شما با قرار گرفتن در جایگاه اول تا سوم می توانید 75 درصد کاربران و مشتریان بالقوه را کسب نمایید. پیشنهاد می کنیم جهت اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله روش های افزایش بازدید سایت 2021 را مطالعه نمایید.

فروش و درآمد بیشتر

تا اینجا سه نتیجه مهم از سئو سایت کسب شده ، که بهبود ساختار و افزایش بازدید می تواند به فروش بیشتر منجر شود. در شرایطی که سایت شما ساختار ، سرعت و عملکرد مناسبی دارد و کاربران به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند ، درصد بیشتری از کاربران ورودی از وبسایت شما خدمات یا محصولات دریافت می کنند و در نتیجه فروش شما افزایش می یابد و سود و درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد ، همان چیزی که تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند. این مسئله به ویژه در دوران رکود اقتصادی و همه گیری کرونا اهمیت بیشتری دارد.

اصطلاحات سئو و تعریف آنها

اصطلاحات و عبارات متعددی مرتبط به سئو وجود دارند که آشنایی با آنها بسیار مهم است. اگر در زمینه سئو سایت تازه کار هستید ، متوجه می شوید که اصطلاحات سئو یک زبان کمل هستند. درواقع شما به کمک این اصطلاحات می توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، مقالات مرتبط را جستجو کنید ، سوالات خود را از متخصصین بپرسید ، نواقص سایت خود را بشناسید و ایرادات آن را برطرف کنید. در حقیقت این اصطلاحات زبان تخصصی سئو را شکل می دهند و عدم آشنایی با آنها مانع افزایش دانش شما در این حوزه خواهد شد.

آموزش مهم ترین و پرکاربردترین اصطلاحات سئو سایت

10 مورد از پرکاربردترین و مهم ترین اصطلاحات که به افزایش دانش و تخصص شما در این حوزه می انجامند را به شما توضیح می دهیم. البته این بخش بروزرسانی خواهد شد و اصطلاحات کاربردی بیشتری نیز در آینده به این مقاله اضافه می شود.

 

بک لینک – backlink

لینک دریافتی سایت یا بک لینک چیست؟ این اصطلاح فراوان به گوش شما خورده یا خواهد خورد. بک لینک ، همان لینک هایی هستند که از سایت های دیگر با دامنه متفاوت از دامنه سایت شما به صفحات وب سایت شما داده می شود که می توانند به هر حالتی مثلا متنی ، لینک از تصویر یا به اشکال دیگر باشند.

مثلا در عبارت ، یکی از مهم ترین فاکتور های سئو ، بک لینک است ، ما از طریق عبارت بک لینک به یک صفحه دیگر از سایت خودمان لینک داده ایم ، اگر این لینک به سایتی با دامنه متفاوت از سایت ما داده شود ، آن وقت یک بک لینک برای سایت هدف ایجاد شده است. دقت کنید لینکسازی بین صفحات یک سایت ، بک لینک نیست ، باید سایت مبدا و مقصد دامنه متفاوتی داشته باشند.

انکرتکست – anchor text

انکرتکست یا متن لنگر که در انگلیسی anchor text نوشته می شود ، همان متنی است که یک لینک را مشخص می کند. برای مثال در نمونه بالا ، کلمه بک لینک انکرتکست لینک ساخته شده است. این کلمه یا عبارت باید متناسب با محتوای صفحه هدف تعیین می شود که معمولا کلمه کلیدی اصلی است. البته باید توجه داشته باشید زمانیکه برای یک صفحه یا لینک ، انکرتکست انتخاب می کنید علاوه بر کلمه کلیدی اصلی ، تعدادی از انکرتکست ها را ترکیبی از کلمه کلیدی ، عبارات مرتبط ، کلمات توصیفی قرار دهید. زیرا تکرار بیش از حد ، موجب بهینه سازی بیش از حد می شود که از نظر اصول سئو صحیح نیست.

کلمات کلیدی – keyword

کلمه کلیدی اصطلاح دیگری در سئو است که به طور مکرر استفاده می شود. کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی کلمه یا مجموعه ای از کلمات است که برند ، سایت ، خدمات یا محصولات شما را مشخص می کند. کلمات کلیدی از این جهت مهم هستند که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات وب سایت شما را بهتر بشناسند.

توضیح اصطلاح کلمه کلیدی در سئو

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در متاتگ عنوان ، هدینگ های اصلی و محتوای سایت می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا درک بهتری در مورد صفحه موردنظر داشته باشند و آن صفحه به ازای آن عبارات در نتایج جستجونمایش داده شود. فقط مراقب باشید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید ، زیرا به جای ارتقا رتبه در گوگل ، نتیجه عکس را شاهد خواهید بود.

عبارات کلیدی lsi

عبارات lsi  نوعی از کلمات کلیدی هستند که به عنوان مترادف یا همراستا با کلمه کلیدی اصلی شناخته می شوند. امروزه اهمیت استفاده از عبارات lsi در محتوا بسیار زیاد است. مثلا وقتی از یک فروشگاه پوشاک صحبت می کنیم ، عباراتی مثل خرید کفش ، خرید شلوار ، خرید پیراهن به عنوان عبارات lsi  شناخته می شوند و برای اینکه بتوانید به ازای عبارت فروشگاه پوشاک رتبه خوبی در گوگل کسب کنید ، باید صفحه و محتوای اصلی سایت ، جامع و دربرگیرنده تمامی این عبارات باشد.

پیج رنک – page rank

PageRank  یا پیج رنک که با علامت PR مشخص می شود معیاری است که توسط گوگل برای اعتبارسنجی صفحات وب یا وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر سایتی که PR بالاتری داشته باشد به معنای اعتبار بیشتر آن است. طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت که سایت هایی که در رتبه های بهتر نتایج جستجو قرار دارند ، پیج رنک بالاتری نسبت به رقبای خود کسب  کرده اند.  برای افزایش پیج رنک سایت خود باید صفحات ارزشمند سایت را افزایش دهید ، بک لینک های معتبری دریافت کنید ، برند سایت خود را ارتقا دهید.

دامین اتوریتی – domain authority

دامین اتوریتی DA نیز یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که اعتبار دامنه یک سایت را مشخص می نماید. Domain authority  ، میانگین اتوریتی تمام صفحات سایت است. برای اینکه دامین اتوریتی سایت خود را افزایش دهید ، باید به اتوریتی تک تک صفحات توجه داشتته باشید و برای تمام صفحات سایت خود محتوای ارزشمند تولید کنید تا هم رتبه خوبی در گوگل و هم بک لینک های باکیفیتی کسب کنند. توجه کنید ، این درست است که سایت های صفحه اول گوگل ، دامین اتوریتی بالایی دارند ، اما هر سایتی که اتوریتی دامنه بالایی داشته باشد نمی تواند به صفحه اول گوگل برسد ، زیرا بالا بردن اتوریتی دامنه با روش های فراوانی امکانپذیر است که برخی از آنها متقلبانه و قابل تشخیص توسط گوگل ، هستند.

صفحه 404

زمانیکه کاربر وارد یک آدرس اشتباه یا صفحه حذف شده از سایت شما می شود ، عملا پا به ناکجا آباد گذاشته و با ارور 404 مواجه می شود. رخ دادن این خطا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، مثلا وارد کردن اشتباه آدرس یک صفحه در نوار مرورگر ، ثبت لینک اشتباه ، حذف صفحه ، تغییر آدرس صفحه ، اقدامات مخرب رقبا و اسپمرها ، شایع ترین دلایل ایجاد خطای 404 هستند. چاره مقابله با این مشکل ، ایجاد صفجات 404 است. یعنی شما صفحه ای ایجاد می کنید ، تا هنگامی که کاربر ورودی به سایت با خطای 404 مواجه می شود به جای مشاهده یک صفحه بی ربط یا خالی و بدون اطلاعات ، بتواند وارد سایت شما شده و لینک ها ، منو و فوتر سایت را مشاهده کند و می توانید در صفحه 404 او را راهنمایی کنید.

ریدایرکت – redirect

ریدایرکت اصطلاحی است که در سئو زیاد با آن سروکار خواهید داشت. ریدایرکت فرآیندی است که به منظور تغییر مسیر یک آدرس به آدرس جدید اجرا می شود و انواع مختلفی دارد ، ریدایرکت 301 ، 302 ، 307 ، 404 و… که هرکدام بنا به شرایط خاصی انجام می شوند. از ریدایرکت زمانی استفاده می شود که یک آدرس را تغییر داده اید و برای اینکه کاربران و موتورهای جستجو متوجه این تغییر شوند ، سردرگم نشوند و به صفحه جدید منتقل شوند ، url قدیمی را به url  جدید ریدایرکت می کنید. رایج ترین روش ، ریدایرکت 301 است که تاثیر بسیاری زیادی هم در رتبه و اعتبار صفحات سایت دارد، البته این تاثیر می تواند مثبت و یا حتی منفی باشد.

متاتگ عنوان

متاتگ عنوان یا عنوان صفحه تگی در .html است که با <title> نشان داده می شود. متاتگ تایتل ،  عنوان صفحه را نشان می دهد که هم در نتایج جستجو و هم در تب مرورگر قابل مشاهده است. متاتگ عنوان به موتورهای جستجو و کاربران اینترنت کمک می کند متوجه شوند که هر صفحه وب ( هرکدام از صفحات سایت شما ) در چه زمینه و در رابطه با چه موضوعی هستند. پس باید حتما متاتگ عنوان یک صفحه نسبت به سایر صفحات منحصر به فرد و متمایز باشد.

متاتگ توضیحات

توضیحات متا یا متاتگ توضیحات نیز یکی دیگر از  تگ های .html است که هدف آن توصیف و ارائه چکیده ای از محتوای یک صفحه است. از آنجا که متاتگ توضیحات در نتایج جستجو نشان داده می شوند ، می توانند به افزایش نرخ کلیک کمک کنند. مانند متاتگ عنوان ، داشتن توضیحات منحصر به فرد و مرتبط برای هر صفحه اهمیت دارد و این دو فاکتور جز مهم ترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت هستند.

مراحل سئو و بهینه سازی سایت

بطور کلی می توان مراحل سئو سایت را به 3 مرحله تقسیم کرد که هرکدام چندین اقدام را شامل می شود. بدون رعایت ترتیب اجرای این مراحل ، نمی توان انتظار ارتقا رتبه سایت در گوگل را داشت. یعنی حتما در اولین مرحله شما باید وضعیت فنی سایت را بهینه کنید و سپس به سراغ سئو داخلی و خارجی بروید.

مراحل سه گانه سئو سایت

البته این سه مرحله نقاط مشترکی با هم دارند ، ولی در مجموع اولین مرحله سئو تکنیکال ، دوم بهینه سازی داخلی سایت و در نهایت سئو خارجی باید انجام شود. رعایت این ترتیب اهمیت زیادی دارد و اگر بصورت عکس و از آخر به اول انجام شود ، احتمال موفقیت شما شدیدا کاهش می یابد. این مراحل و اقداماتی که باید  در هر مرحله انجام شود را توضیح می دهیم:

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به منظور بهبود جنبه های فنی وب سایت در جهت افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو انجام می شود. افزایش سرعت سایت ، بهبود عملکرد وب سایت ، ارتباط بهتر با خزنده های موتور جستجو ، درک بیشتر و بهتر گوگل از سایت از ارکان سئو تکنیکال هستند.  این مرحله بخشی از بهینه سازی سایت از که بر بهبود ساختار فنی سایت تمرکز دارد. مهم ترین اقداماتی که در این مرحله انجام می شود ، شامل بهینه سازی کدهای قالب ، فشرده سازی و تجمیع کد سایت ، ایجاد نقشه سایت ، بهینه سازی فایل های robots.txt و htaccess ، تعریف متاتگ ها ، مدیریت دسترسی ربات های گوگل به سایت ، اصلاح ساختار url   ، قابلیت لینکسازی داخلی و بهینه سازی بخش های استاتیک سایت می باشد.

اگر به وسیله سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، سایت خود را راه اندازی کرده اید ، بسیاری از این موارد مثل متاتگ ها بصورت پیش فرض رعایت شده اند. ولی بسیاری دیگر مانند نقشه سایت یا فایل robots.txt را باید خودتان بهینه کنید. اما در کل ، ساختار وردپرس به گونه ای است که نسبت به سایر cms ها ، ارتباط بهتری با موتورهای جستجو دارد.

سئو داخل سایت

شاید بتوان سئو داخلی را مهم ترین مرحله از بهینه سازی سایت دانست که از صفر تا صد آن را باید خودتان و متناسب با موضوع فعالیت سایت انجام دهید. سئو داخلی سایت (on-page seo) مرحله ای است برای بهینه سازی عناصر داخلی سایت و کسب رتبه و ترافیک بالاتر در موتورهای جستجو اجرا می شود.

فراتر از بهبود ارتباط با موتورهای جستجو ، سئو داخلی به کاربران کمک می کند تا درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند و سایت را برای کاربر جذاب و کاربردی می نماید. اگرچه این مرحله از نظر اقداماتی که انجام می شود ، نقاط مشترکی با مرحله تکنیکال دارد ، اما روش هایی مثل تولید و بهینه سازی محتوا ، لینک سازی داخلی ، بهبود تجربه کاربری ، نسخه موبایل سایت و نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سایت برجستگی بیشتری در این مرحله دارند.

اقداماتی که در سئو داخلی انجام می شود

در این مرحله شما باید برای هر صفحه سایت یک محتوای منحصر به فرد و جامع ایجاد کنید ، متاتگ های عنوان ، توضیحات و هدینگ ها را به درستی درج نمایید، لینک های داخلی برای ارتباط صفحات با هم و حرکت کاربر روی سایت را تنظیم کنید. دسته بندی مطالب یا محصولات ، استفاده از تصاویر مناسب ، توزیع کلمات کلیدی در کل متن ، انتخاب یک الگوی مناسب برای آدرس صفحات ، امکان ارتباط با کاربر نیز دیگر اقداماتی است که باید در این مرحله انجام دهید.

سئو خارج سایت

آخرین مرحله ، سئو خارجی ( off-page seo ) است که بسیاری از افراد این مرحله را به ساخت بک لینک محدود می کنند ، درحالیکه اینطور نیست و روش های دیگری مثل انتشار رپورتاژ ، پست مهمان ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، ارتقا برند سایت ، فعالیت در انجمن ها و فروم های مرتبط ، ایمیل مارکتینگ ، ویدئو مارکتینگ ، تبلیغات موتورهای جستجو ، همگی اقدامات مربوط به سئو خارج از صفحه هستند. در این مرحله شما باید تلاش کنید با روش های کلاه سفید و غیر متقلبانه ، سایت خود را بهتر و بیشتر به کاربران اینترنتی بشناسانید و کاربران بیشتری را روانه سایت خود نمایید.

این مرحله به دلیل بروزرسانی هایی که گوگل در الگوریتم های خود داده ، حساسیت زیادی دارد و چون بیشتر با ساخت بک لینک سروکار دارید ، باید دقت کنید لینک هایی را برای سایت شما ایجاد شود که کیفیت بالایی داشته باشند و از سایت هایی با اعتبار بالا دریافت شوند. هرگونه اشتباه در سئو خارجی ، نتایج و پیامدهای منفی و احتمال جریمه سایت شما را به همراه دارد.

4.5/5 - (13 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *