تولید محتوا چیست و آموزش روش های تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا یکی از بهترین و پرکاربردترین روش های بازاریابی اینترنتی است و همواره باید جز کمپین های تبلیغاتی شما باشد. اینترنت این امکان را ایجاد کرده که هر نوع محتوا چه متن باشد ، چه ویدئو ، تصویر و صوت ، در هر وب سایت یا صفحات وب و یا شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام که منتشر شده ، توسط کاربران بیشماری دیده و به سرعت دست به دست شود.  اگرچه بسیاری از شرکت ها فرآیند تولید محتوا را برونسپاری می کنند ، اما آموزش تولید محتوا نتایج مثبت و پربارتری برای مدیران کسب و کارها دارد و نه تنها به بهبود استراتژی های بازاریابی اینترنتی کمک می کند ، بلکه در بلندمدت موجب کاهش هزینه ها نیز می شود.

در این مطلب توضیحات کاملی درباره تولید محتوا ( با تمرکز بیشتر بر محتوای متنی و نوشتاری ، به ویژه برای سایت و انجام سئو )  ، خدماتی که وبتاج در این زمینه ارائه می دهد ، جایگاه ، روش ها و اهمیت بازاریابی محتوا در تبلیغات ارائه می کنیم که می تواند در یادگیری شما تاثیر بالایی داشته باشد.

تولید محتوا چیست ؟

بازاریابی یا تولید محتوا چیست ؟ یکی از استراتژی های بازاریابی و نامی است که به فرآیند ایجاد انواع محتوا ( جهت بارگزاری در اینترنت  ) داده می شود. هر آنچه را که در یک وب سایت یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی قرار دارد محتوا می نامند که میتواند شامل متن نوشتاری ، نقاشی ، عکس ، فیلم و فایل صوتی باشد. این بدان معنی است که فرآیند تولید محتوا نیاز به تخصص های مختلفی دارد و توسط متخصصان مختلف از جمله نویسندگان ، هنرمندان ، عکاسان ، فیلمسازان و نوازندگان انجام می شود. در حقیقت می توان گفت هرکسی که به ایجاد اطلاعات در اینترنت کمک می کند ، محتوا تولید می کند ، حتی اگر یک خط متن را در اکانت اینستاگرام خود منتشر نماید.

البته هدف ما از ارائه این مقاله بررسی و تشریح تولید محتوا از جنبه تخصصی است و مجموعه اقداماتی که در جهت بازاریابی و تبلیغات اینترنتی انجام می شود را هدف قرار می دهیم. شاید تا به حال جمله معروف بیل گیتس درباره محتوا را شنیده باشید ؛ محتوا پادشاه است. همین جمله سرلوحه کار بسیاری از بازاریابان و استراتژیست های بازاریابی اینترنتی است. محتوا انواع گوناگونی دارد که هدف همه آنها ترغیب به مخاطب به یک هدف خاص می باشد.

تولید محتوای متنی در عین سادگی و کم هزینه بودن نسبت به سایر انواع محتوا ، حساسیت های بیشتری دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود. زیرا جمله بندی و ارتباط میان کلمات و عبارات در تصمیم گیری مخاطب تاثیر زیادی دارد و زمانی حساسیت بیشتری روی تدوین محتوای متنی وجود دارد که با هدف قرار گرفتن در صفحه اول گوگل انجام شود که در این صورت باید اصول سئو محتوا نیز در آن رعایت شود.

کاربرد تولید محتوا

از محتوا می توان در پلتفرم های مختلفی استفاده کرد، البته نوع محتوا متفاوت است ، اگرچه که محتوای متنی به دلیل می تواند توسط خزنده های گوگل به راحتی درک شود و موجب کسب رتبه در نتایج جستجو شود اهمیت و کاربرد بیشتری دارد. البته در حال حاضر به دلیل اینکه بیشتر جستجوها بصورت متنی و نوشتاری انجام می شود ، اما جستجوی صوتی و سایر انواع جستجو نیز در حال گسترش هستند و می توان انتظار داشت که قدرت موتورهای جستجو در این زمینه نیز افزایش یابد.

تا به حال با ویدئو ها و تصاویر زیادی در اینستاگرام ، مقالات و مطالب متنوعی در وب سایت ها ، اخبار ، آگهی های تبلیغاتی مواجه شده اید ، این موارد محتوا هستند و هریک به شیوه ای ذهن شما را هدف قرار داده اند تا پیام مد نظر خود را منتقل نمایند. 3 کاربرد بسیار مهم محتوا را توضیح می دهیم تا متوجه شوید بازاریابان و شرکتهای تبلیغاتی چگونه پیام و اهداف خود را به شما منتقل می کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اکثر آنچه تحت عنوان بازاریابی در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد برپایه تولید محتواست. اگرچه در تمامی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، اینستاگرام یا توئیتر ، تصاویر و ویدئوها محبوبیت بیشتری دارد ، اما در اینستاگرام استفاده از ویدئو و پادکست رواج بیشتری دارد و در توئیتر یا فیسبوک استفاده از محتوای متنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید به کمک رسانه های اجتماعی  و تولید محتوا تبلیغات و بازاریابی اینترنتی هدفمندی را ارائه دهید و در مدت زمان بسیار کم مخاطبان متعددی را جذب نمایید.

کاربرد تولید محتوا در سئو سایت

بدون شک یکی از 3 فاکتور اصلی رتبه بندی سایت ها در گوگل محتوا است. به همین دلیل در سئو به تولید محتوا تاکید زیادی می شود. محتوایی که برای یک وب سایت ایجاد می شود باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • کاملا همراستا و مرتبط با موضوع فعالیت سایت باشد
  • اصول سئو محتوا ،درج عنوان منحصر به فرد، تگ گذاری و استفاده از عبارات کلیدی
  • جمله بندی درست ، پاراگراف بندی ، استفاده از هدینگ ها
  • منحصر به فرد و غیر تکراری بودن
  • استفاده از ویدئو و تصاویر به همراه متن

همچنین وضوح مطلب ، قابل درک بودن ، استفاده از عبارات قابل فهم برای مخاطب ، عدم وجود ایرادات نگارشی باید در محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید رعایت شود. البته در ادامه مقاله جهت آموزش شما ، بصورت دقیق و با جزئیات توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

تبلیغات اینترنتی و رپورتاژ

یکی دیگر از کاربردهای تولید محتوا ، تبلیغات اینترنتی در سایر وب سایت ها یا درج رپورتاژ در وب سایت های خبری است. شما می توانید به کمک متخصصین تولیدمحتوا متن تبلیغاتی ، خبری یا آموزشی را تدوین کنید و در وب سایتهای پربازدید مثل ایرنا ، ایسنا و سایر رسانه ها منتشر نمایید که در نتیجه توسط بسیاری از کاربران دیده خواهید شد. همچنین اگر اصول سئو محتوا را به درستی رعایت کرده باشید ، به دلیل قدرت و اعتبار بالای وبسایتهای خبری معتبر ، محتوای موردنظر می تواند در رتبه های بالای نتایج جستجو نمایش داده شود و بازدید مضاعفی را از طریق گوگل دریافت کنید.

4.5/5 - (13 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *