دلیل خروج و فرار کاربر از سایت

دلایل ترک سریع یا فرار کاربران از سایت شما چیست؟ چرا در جلب رضایت کاربر مشکل دارید؟ دقیقاً مانند زمانی که مشتریان برای خرید از یک فروشگاه یا سوپرمارکت خاص تمایلی نشان نمیدهد، دلایلی وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از: فروشگاه نامناسب است، نام فروشگاه جلب توجه نمی کند، نور ضعیفی دارد، محصولات بی کیفیت هستند و غیره. همین نکات هم زمانیکه کاربری وارد سایت میشود در قصد خرید او تاثیرگذار هستند.  مواردی مانند اینکه سایت را دوست ندارد و یا توجه او را جلب نمی کند، باعث فرار او از وب سایت شما می شود. به این ترتیب صفحه به نرخ پرش (bounce rate) بسیار بالایی می رسد و کسب رتبه مناسب در صفحه اول گوگل دشوار میشود. در سئو سایت تاکید زیادی بر این فاکتور میشود و حتما باید فکری به حال بهبود آن کرد.

طبق مطالعه ای که توسط سئوبهینه انجام شده است نشان می دهد که 55 درصد از کاربران اینترنت وقتی وارد یک وب سایت می شوند و تبلیغات را می بینند، از نظر آنها آزاردهنده به نظر می رسد و اغلب باعث می شوند صفحه را ترک کنند.

نکته مهم دیگر زمان بارگذاری وب سایت است، این مطالعه می گوید زمان انتظاری که یک کاربر معمولی قبل از خروج از وب سایت تحمل می کند 2-3 ثانیه است.

هرچقدر که کاربر زمان بیشتری روی یک سایت باشد، برای گوگل این معنی را میدهد که سایت مورد پسند و رضایت کاربر بوده و در صورتیکه زمان میانگین حضور کل کاربران( این فاکتور در گوگل آنالیتیکس مشخص میشود) افزایش یابد، بطور قطع رتبه صفحه در نتایج هم بهتر خواهد شد.

سایر اشتباهاتی که موجب فرار کاربر از سایت میشوند!

اندازه فونت کوچک: فرض کنید می توانید بهترین خدمات موجود در بازار را ارائه دهید، اما اگر کاربری که از صفحه بازدید می کند بدون کمک ذره بین نتواند اطلاعات را به خوبی بخواند، به محض ورود آن را ترک می کند. فونت ریز و نامناسب یکی از دلایل پایین آمدن رضایت کاربری است.

فلش در صفحات وب: اگر صفحه شما فلش است یا بسیاری از بخش ها دارای محتوای فلش هستند، وقت آن است که به فکر تغییر باشید، زیرا بسیاری از مرورگرها این محتوا را به راحتی نمایش نمیدهند و بارگذاری آن زمان بسیار بیشتری می برد. این کار باعث خروج سریع کاربر می شود.

تبلیغات و پنجره‌های بازشو: پاپ‌آپ‌ها، بنرهای بازاریابی مجدد، مطالب بین‌افزاری و هر چیز دیگری که حواس کاربر را در هنگام مرور وب‌سایت ما پرت می‌کند، می‌تواند باعث شود که کاربر از چیزی که به دنبالش بود منحرف شود و در نهایت آن را ترک کند.

بخش تماس: حتی باتوجه به توضیحات زیادی که در این رابطه بارها داده ایم، اما همچنان ضعف این مورد توجه ما را به خود جلب می کند که صفحاتی که خدمات ارائه می دهند دکمه های تماس ندارند، شما را به یک فرم یا به بخشی با ایمیل و شماره تلفن هدایت کنند. به این ترتیب آنها نمی توانند بازدیدها را به مشتری تبدیل کنند و به همین دلیل کاربر سریع از سایت خارج میشود.

فقط از فرم های تماس استفاده نکنید: هر وب سایتی باید یک فرم تماس داشته باشد، اما وب نباید با آنها پر شود. علاوه بر این، نباید تنها راه ارتباط با مشتری باشد، باید بخشی داشته باشد که در آن تلفن و ایمیل را درج کنیم.

بازگشت به صفحه اصلی: ما باید به همه کاربران به روشی ساده این گزینه را بدهیم که چگونه از یک بخش داخلی به صفحه اصلی یک وب سایت بازگردند. همچنین به شدت توصیه می شود که در هر زمان به کاربر نشان دهید که کجاست. که این عملکرد توسط breadcrumbs ایجاد میشود.

در وبتاج webtaj.ir، ما وب سایت شما را بهینه می کنیم تا هم خزنده گوگل و هم کاربری که از آن بازدید می کند مدت زمان بیشتری در صفحه بمانند و به مشاهده صفحات وبسایت ادامه دهند.

4.4/5 - (13 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *