توضیح درباره متاتگ عنوان و اهمیت title tag

متاتگ عنوان یا تایتل، عبارت کوتاهی است که در هدر HTML قرار می گیرد تا عنوان صفحه را به کاربران و موتورهای جستجو اعلام کند. از آنجایی که این تگ اولین عنصری است که کاربران اینترنت در یک صفحه وب و در SERPها می بینند، باید توصیفی، جذاب، سازگار با محتوا و مهمتر از همه، به خوبی بهینه شده باشد.

اولین چیزی که مردم در هنگام پرس و جو در SERP ها می بینند، تگ عنوان است. به لطف متاتگ عنوان است که آنها متوجه میشوند که آیا نتایج نشان داده شده توسط موتورهای جستجو دقیقاً با جستجوهای آنها مطابقت دارد یا خیر.

تگ عنوان وقتی به درستی انتخاب شود، تاثیر مثبتی در رتبه و سئو سایت سایت دارد.

در این مطلب به دنبال پاسخ به این سوالات هستیم:

  • تگ عنوان چیست؟
  • کجا پیداش کنیم؟
  • چرا مهمه؟
  • مراحل انتخاب متاتگ عنوان چیست؟

اینها همه سوالاتی هستند که توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد تا به شما امکان دهد از متا تگ های عنوان بیشترین استفاده را ببرید.

تگ عنوان چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، Title Tag یا تگ عنوان عنصری در کد HTML هر صفحه وب سایت شما است که عنوان آن را نشان می دهد.

اغلب برای اینکه الگوریتم های موتورهای جستجو و کاربران بدانند محتوای صفحه چیست استفاده می شود.

شما فقط می توانید یک متاتگ عنوان در هر صفحه داشته باشید که در سورس کد سایت شما به صورت زیر ظاهر می شود:

<head>

<title> عنوان </title>

این تگ با نامهای عنوان سئو، تایتل تگ، متاتگ تایتل، عنوان صفحه نیز شناخته میشود.

از این قوانین برای طول تگ عنوان استفاده کنید

حداکثر طول: 60 کاراکتر یا 575 پیکسل.

حداقل طول: 30 کاراکتر یا 285 پیکسل.

این مقادیر در اکثر موارد با موتورهای جستجوی مختلف مانند، گوگل، بینگ و یاهو سازگار هستند.

با این حال، این طول ها تضمین نمی کند که عنوان شما کامل نمایش داده شود. در نهایت، تصمیم گیری به موتورهای جستجو بستگی دارد.

متاتگ عنوان کجا نمایش داده میشود؟

حالا بیایید ببینیم عناوین صفحه در کجا ظاهر می شوند. اکثر کاربران تگ عنوان خود را در سه مکان اصلی پیدا می کنند:

مرورگر وب

وقتی صفحه ای را در یک تب جدید باز می کنید، تگ عنوان در مرورگر وب شما دیده می شود. که به ویژه زمانی مفید است که کاربر تب های زیادی را باز کند و بخواهد به محتوای شما بازگردد. به همین دلیل، مهم است که تگ‌های عنوان شما منحصربه‌فرد باشند، به راحتی قابل تشخیص باشند و بلافاصله از سایر فهرست‌های جستجوی باز قابل تشخیص باشند.

برچسب عنوان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی

تگ عنوان در بخش اصلی ظاهر می‌ شود و به‌طور دقیق توصیف می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد تا بدانند صفحه درباره چه چیزی است و سپس با کلیک روی لینک چه چیزی را می‌توانند بیابند.

برخی از شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که برچسب عنوان را فقط برای تجربه کاربری پلتفرم خود سفارشی کنید. یک برچسب عنوان جذاب به جذب بازدیدکنندگان بیشتر به محصول یا صفحه فرود شما کمک می کند.

تگ عنوان در SERP

یکی از بزرگترین مکان هایی که برچسب عنوان ظاهر می شود نتایج جستجو است:

متاتگ عنوان به صورت یک پیوند آبی قابل کلیک در بالای تگ توضیحات ظاهر می شود.

اگر شخصی صفحه وب شما را از طریق جستجوی یک عبارت مرتبط با کسب و کار شما پیدا کند، عنوان اولین فرصت شما خواهد بود تا تأثیر خوبی روی او بگذارید و او را متقاعد کنید که روی سایت شما کلیک کند.

افزودن برچسب عنوان به وب سایت شما بسیار آسان است، اما نوشتن یک برچسب موثر زمان، تحقیق و کمی مهارت نیاز دارد.

چرا متاتگ عنوان برای بهینه سازی موتور جستجو مهم است؟

متاتگ عنوان نقش حیاتی در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

شاید بتوان آن را مهمترین عامل در صفحه دانست. اگر می‌خواهید رتبه خود را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود ببخشید، باید مراقب برچسب‌های عنوان باشید.

برخی از افراد به شما می گویند که بهینه سازی عنوان این روزها منسوخ شده است. این درست نیست!

اگرچه تگ‌ های عنوان مانند یک دهه پیش در سئو نقشی ندارند، اما هنوز دلایل زیادی وجود دارد که این بخش مهم در بهینه‌سازی موتورهای جستجو را نادیده نگیریم.

مزایای بهینه سازی تگ عنوان برای استراتژی سئو عبارت است از:

افزایش رتبه از طریق درج کلمه کلیدی

آیا لازم است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان صفحه قرار دهید تا در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشید؟

پاسخ کوتاه این است: «بله».

افزایش نرخ کلیک

هنگامی که به خوبی بهینه شده باشد، CTR (نرخ کلیک) را افزایش می دهد.

تاثیر متاتگ عنوان در نرخ کلیک

اگرچه بحث هایی در مورد اینکه آیا CTR جز فاکتورهای رتبه بندی گوگل است یا خیر وجود دارد، نمی توان انکار کرد که افزایش CTR باعث افزایش ترافیک به صفحه نتایج موتور جستجوی ارگانیک شما می شود.

هدف بهینه سازی موتورهای جستجو، به دست آوردن ترافیک جستجوی طبیعی بیشتر است. بنابراین، مهم است که تگ‌ عنوان را برای حداکثر CTR بهینه کنید.

نمایش در شبکه های اجتماعی

در  OpenGraph، TwitterCards، و Schema.org هنگام به اشتراک گذاری URL، شبکه های اجتماعی از تگ تایتل به برای نمایش عنوان استفاده می کنند. داشتن عنوان خوب زمانی که صفحه شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، CTR وب سایت شما را نیز بهبود می بخشد.

ما توصیه می‌کنیم برای همه صفحات علامت‌گذاری OpenGraph، TwitterCards و Schema.org را تکمیل کنید.

​​چگونه متاتگ تگ عنوان عالی بنویسیم؟

تمام نکاتی را که برای ایجاد تگ عنوان باید رعایت کنید را توضیح میدهیم:

در تعیین عنوان، 5 عامل اصلی تاثیر دارند.

خوانایی، کلمات مرتبط، فراخوانی برای اقدام، طول مناسب و منحصر به فرد بودن!

با در نظر گرفتن این مؤلفه ها، بیشترین بهره را از متاتگ عنوان خواهید برد.

خوانایی عالی

هنگام نوشتن متاتگ عنوان روی کاربر تمرکز کنید: اول از همه، عنوان باید به راحتی خوانده شود.

از عناوینی که فقط با حروف بزرگ یا کوچک نوشته شده اند خودداری کنید. گاهی اوقات می توانید این دو را با هم ترکیب کنید و از حروف بزرگ برای تأکید بر قسمت های خاصی استفاده کنید.

از تکرار کاراکترهای خاص مانند خط تیره («–»)، («|»)، یا کاما («،») در عنوان صفحه خودداری کنید.

یک برچسب عنوان آموزنده و خوانا برای کاربر بنویسید.

کلمات کلیدی مرتبط

ابتدا عناوین خود را با کلمات کلیدی ایجاد کنید.

استفاده از مهمترین کلمات کلیدی در ابتدای تگ عنوان به موتورهای جستجو می گوید که اینها مرتبط ترین کلمات کلیدی برای صفحه مورد نظر هستند.

در حالت ایده آل، از یک یا دو کلمه کلیدی استفاده کنید و یک عنوان جذاب بنویسید. به جای کلمات کلیدی جدا، به عبارات کلیدی فکر کنید.

مثال:

فرض کنید این دو کلمه کلیدی برای صفحه شما مهم هستند: بهینه سازی محتوا و خدمات (به ترتیب).

سپس این کلمات کلیدی را با عبارت: سرویس بهینه سازی محتوا… به جای بهینه سازی محتوا، سرویس بهینه سازی…

اما گاهی اوقات ایجاد یک عبارت کلیدی امکان پذیر نیست و باید به ساختار کلی برچسب عنوان مانند:

مثال 1: کلیدواژه اولیه، کلیدواژه ثانویه | نام تجاری

مثال 2: کلیدواژه اصلی و کلیدواژه ثانویه – نام تجاری

شامل یک فراخوان برای اقدام

انتخاب کلمات کلیدی مرتبط مهم است، اما انتخاب کلمات مناسب برای بقیه عنوان به همان اندازه مهم است. کلماتی که با دقت انتخاب شده اند، یک مشتری بالقوه را فعال می کنند.

مثال ها:

آیا شما یک فروشگاه اینترنتی را مدیریت می کنید؟ شامل کلمات: خرید یا تبلیغ…

آیا شما یک شرکت مشاور اداره می کنید؟ در عنوان صفحه عبارت: اجاره…

آیا وب سایت شما آموزشی است؟ شامل کلمه: یادگیری…

آیا صفحه شما برای وبینار یا خبرنامه است؟ شامل کلمه Subscribe…

به طور خلاصه، به کلمات کلیدی فکر کنید که مخاطب هدف شما را به کلیک روی لینک ترغیب نماید.

انتخاب طول مناسب

طول متاتگ عنوان دقیقی وجود ندارد. طول عنوان صفحه در واقع یک موضوع بسیار پیچیده است زیرا باید موتورهای جستجو، سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف را در نظر بگیرید.

طول عنوان نه تنها برای سئو، بلکه برای تجربه کاربر نیز بسیار مهم است، زیرا مکانی که در آن نمایش داده می شوند معمولاً از نظر فضا محدود هستند.

طول مناسب برای تگ عنوان صفحه حداکثر 60 کاراکتر

برگه های مرورگر فقط یک قطعه کوچک از یک تگ عنوان را نمایش می دهند، مگر اینکه ماوس را روی برگه نگه دارید، در این صورت تگ عنوان کامل نمایش داده میشود.

متا تگ‌ های عنوانی که به عنوان متن لنگر لینکها در رسانه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شوند در طول هر پلتفرم اجتماعی متفاوت هستند و بنابراین ارائه پاسخ مستقیم در مورد طول رسانه‌های اجتماعی بسیار دشوار است.

قاعده کلی این است که به تعداد کمی از کلمات پایبند باشیدرتبه .

نگرانی اصلی در مورد طول تگ های عنوان نحوه نمایش آنها در صفحات نتایج موتور جستجو است. این دو مورد را فراموش نکنید:

حداکثر طول: 60 کاراکتر یا 575 پیکسل

حداقل طول: 30 کاراکتر یا 285 پیکسل

توجه داشته باشید که نسخه های تبلت و موبایل گوگل طول بیشتری برای برچسب عنوان دارند، اما (هنوز) نمی توان تگ عنوان خاصی را برای دستگاه های مختلف تعریف کرد.

بنابراین، توصیه میکنیم حداکثر طول دسک‌تاپ را رعایت کنید تا اطمینان حاصل شود که عنوان تا حد امکان به محدودیت‌های گوگل پایبند است.

منحصر به فرد و غیرتکراری بودن

پنجمین عامل در انتخاب یک متاتگ عنوان مناسب، غیر تکراری بودن آن است. یعنی هر صفحه وب در سایت شما باید یک عنوان اختصاصی داشته باشد. از طرفی صفحات مهم سایت باید عناوینی متفاوت از رقبا داشته باشند. از سایتهای رقیب خود به هیچ وجه کپی برداری نکنید و متاتگ هایی کاملا ویژه و متناسب با برند، خدمات، محصولات و شرایط خود ارائه دهید. در خدمات تولید محتوا تاکید زیادی بر منحصر به فرد بودن متن، عنوان و هدینگ ها میشود. اگر مایل باشید میتوانید از خدمات تولید محتوای وبتاج بهره مند شوید و توسط برترین متخصصین پشتیبانی شوید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *