4 بخش اصلی سئو فروشگاه اینترنتی
هنگامی که شروع به فروش آنلاین با استفاده از بازاریابی اینترنتی می کنید، باید مطمئن شوید که مناسب ترین مشتریان را به سایت خود هدایت می کنید. شما می توانید این کار را با اطمینان از داشتن نوع محتوای مناسب برای فروشگاه خود که حاوی کلمات کلیدی صحیح است انجام دهید.
موتورهای جستجو بر تطبیق عباراتی که افراد جستجو میکنند با عباراتی که در سایت شما یافت میشوند متکی هستند، به این معنی که سئو برای یک سایت فروشگاهی شامل محتوای منحصر به فرد و کاربردی است.
اگر کلماتی را در سایت خود دارید که خریداران در موتور جستجو تایپ می کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن در نتایج گوگل دارید.
طبق تحقیقات، بیش از 50 درصد کاربران پس از جستجو در گوگل، یک شرکت یا محصول جدید را پیدا می کنند.
با این حال، تشخیص اینکه کدام کلمات را باید به سایت خود اضافه کنید، چالش برانگیز است. برای شروع فرآیند بهینه سازی سایت فروشگاهی، باید بدانید که چه کلمات یا عباراتی را می خواهید هدف قرار دهید.
در اینجا 4 مرحله اصلی فرآیند سئو سایت فروشگاهی را توضیح دادیم، تا بدانید زمانی که با تیم متخصصان ما کار می کنید، چه انتظاراتی باید داشته باشید.
شناسایی کلمه کلیدی
قبل از ایجاد هرگونه تغییر در وب سایت شما، ابتدا تحقیق می کنیم تا کلمات و عباراتی را که باید در محتوای آن بگنجانیم شناسایی کنیم. به این موارد، کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی می گویند.
با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، پرسیدن از مشتریان که چگونه محصولات شما را توصیف می کنند یا با همفکری شما و تجربه ای که دارید، متوجه خواهیم شد که چگونه باید فروشگاه یا محصولات را توصیف کنیم تا در جستجوها رتبه بالایی کسب کنند.
کلمات کلیدی اغلب به محصولات یا موضوع اصلی فروشگاه شما مربوط می شود. به عنوان مثال، اگر لوازم جانبی موبایل را میفروشید، عباراتی مثل خرید شارژر آیفون، فروش محافظ صفحه سامسونگ مدل X، نمونه هایی از کلمات کلیدی مهم هستند.
ویژگی های منحصر به فرد شرکت یا محصولات شما هم می تواند جنبه های دیگر سئو فروشگاه اینترنتی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر گوشی تلفن همراه خاصی را میفروشید که مقاومت بالایی نسبت به رطوبت دارد، میتوانید در وبلاگ فروشگاه مقالاتی را جهت معرفی بیشتر این محصول منتشر کنید.
شناسایی کلمات کلیدی بخش مهمی از خدمات سئو سایت فروشگاهی است زیرا استراتژی موثری برای کسب و کار شما ایجاد می کند.
پیاده سازی کلمه کلیدی
گام بعدی در فرآیند، پیاده سازی کلمات کلیدی با ارزش بالا و مرتبط در وب سایت شما است.
کارشناسان سئو فروشگاه اینترنتی ما از این کلمات کلیدی در چندین مکان استفاده می کنند، از جمله:
- صفحه نخست
- عنوان صفحات
- توضیحات متا
- توضیحات محصول
- متن جایگزین تصویر
- و مکانهای مهم دیگر
این مرحله برای استراتژی سئوی فروشگاه اینترنتی ضروری است. بدون بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی مرتبط، برای موتورهای جستجو – و حتی کاربران – دشوار است که ببینند وب سایت شما به ازای این عبارات در گوگل جستجو میشود.
در حالی که خودتان هم میتوانید برای پیادهسازی کلمات کلیدی توصیهشده، تولید محتوا را انجام دهید، مزیت همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل، مانند وبتاج، این است که ما خدمات تولید محتوا براساس اصول سئو را ارائه میدهیم.
اگر تصمیم دارید از خدمات تولید محتوا ما برای سئو فروشگاه اینترنتی استفاده کنید، ما یک تیم با استعداد از بازاریابان محتوا را معرفی میکنیم که در چندین زمینه، از تولید گرفته تا خردهفروشی و خودرو، پوشاک، لوازم دیجیتال و سایر حوزه ها تخصص دارند. با تخصص آنها، محتوایی تولید می کنیم که نه تنها به خوبی نوشته شده باشد، بلکه با برند شما همتراز باشد.
بهینه سازی صفحه محصول
هر صفحه در وب سایت شما نیاز به بهینه سازی برای موتورهای جستجو دارد.
وقتی نوبت به فروشگاه های اینترنتی میرسد، هیچ صفحه ای مهم تر از صفحات محصولات نیست. صفحات محصول بسیار مهم هستند زیرا به احتمال زیاد برای عبارات جستجوی بسیار خاص، رتبه کسب میکنند. این عبارات به عنوان “کلمات کلیدی دم بلند” نیز شناخته می شوند.
برای اطمینان از اینکه صفحات محصول شما رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب میکنند، مطمئن میشویم که هر صفحه یک عنوان و همچنین یک یا دو پاراگراف از محتوای غنی از کلمه کلیدی دارد که محصول موردنظر را توصیف میکند. همچنین ایده خوبی است که مدل هر محصول را نیز در عنوان درج کنید (در صورت وجود).
صفحات محصول سایت باید شامل تصاویری از اقلامی باشد که می فروشید.
عکس ها برای کاربران و موتورهای جستجو باارزش هستند. برای کاربران، تصاویر دید خوبی از سایز، ابعاد، رنگ و کاربردهای محصول را تامین میکنند. برای موتورهای جستجو، تصاویر بینشی در مورد ماهیت صفحه محصول شما ارائه می دهند.
نه فقط برای گوگل، بلکه تصاویر برای سایر موتورهای جستجو مثل یاهو و بینگ هم اهمیت دارند. برای درک بهتر موتورهای جستجو از ماهیت تصویر، حتما باید عنوان، توضیحات و متن جایگزین تصویر را درج کنید.
به همین دلیل است که تاکید میکنیم بهینه سازی تصاویر محصولات باید توسط تیم متخصصین وبتاج انجام شود.
ما هر صفحه از وبسایت شما را عمیقاً بررسی میکنیم تا مطمئن شویم که کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار میدهید و عناصر مهم سئو مانند متاتگ عنوان را بهینه میکنیم.
بهینه سازی ناوبری سایت
سئو برای فروشگاه های اینترنتی شامل کاربرپسند بودن سایت نیز میشود.شما نیاز به یک وب سایت با قابلیت پیمایش آسان دارید. مخصوصا زمانیکه محصولات متنوعی و زیادی داشته باشید. ما دسته بندی ها، منو، لینکها و ساختار سایت شما را بهینه میکنیم.
درواقع ضروری است که ناوبری سایت برای استفاده و درک بدون پیچیدگی باشد.
وگرنه، ممکن است کاربران گیج شوند و تقریباً به محض ورود به سایت، آن را ترک کنند. اگر نمی توانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند، چرا بمانند؟ این خروج سریع – که “پرش” نیز نامیده می شود – منجر به نرخ پرش بالا میشود که یک فاکتور منفی از دید موتور جستجوست.
نرخ پرش بالا به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت شما با عباراتی که به ازای آنها رتبه کسب کرده مرتبط نیست – به همین دلیل است که نرخ پرش بالا می تواند منجر به افت رتبه شود. پس طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی و همچنین طراحی صفحات فرود، یکی از بخش های ضروری سئو سایت فروشگاهی است.
یکی از بهترین راه هایی که برای بهبود سئو برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد، استفاده از ناوبری breadcrumbs است.
Breadcrumbs لینکهای کوچکی هستند که در بالای منو، دسته بندی یا صفحه محصول ظاهر می شوند. وجود چنین اجزایی تجربه کاربری را بهبود میدهد و حرکت کاربران را تسهیل میکند.
تولید محتوا
از آنجایی که رقابت آنلاین دشوار است، یکی از بخش های مهم سئو و جذب خریدار جدید ایجاد محتوای غیرتکراری برای فروشگاه اینترنتی است. محتوا می تواند به شکل وبلاگ، مقاله، بیانیه مطبوعاتی و حتی کتاب الکترونیکی باشد.
استراتژی بازاریابی محتوا دو هدف را دنبال می کند: یکی، نشان دادن محتوای بیشتر به موتور جستجو برای رتبه بندی کلمات و عبارات کلیدی، و دوم اینکه به مشتریان بالقوه خود بگویید که با سایت جامع و قابل اعتمادی طرف هستند.
بهترین بخش این است که بازاریابی محتوا می تواند نرخ تبدیل وب سایت را دو برابر کند. چرا؟ با محتوای منحصر به فرد و اطلاعات، شما ارزشی را به کاربران ارائه می دهید، چه با پاسخ دادن به سؤالات آنها یا راهنمایی در مورد محصولات، فروشگاه و خرید.
بیش از 60 درصد از کاربران شرکت هایی را ترجیح می دهند که محتوای سفارشی ایجاد کنند، که می تواند یک فروشگاه اینترنتی را از سایرین در صنعت متمایز کند. به همین دلیل است که شرکتهایی که از بازاریابی محتوا استفاده میکنند، نرخ تبدیل 4 برابری در مقایسه با کسبوکارهایی که این کار را نمیکنند، دارند.
برای بازاریابی محتوا، اکثر وب سایت های فروشگاهی، راه اندازی وبلاگ را انتخاب می کنند. وبلاگ ها شکل و اندازه های مختلفی دارند و می توانند یک پست در ماه یا چندین پست در روز منتشر کنند. برای فروشگاه آنلاین خود، ممکن است به راحتی روی یک یا دو پست در هفته تمرکز کنید.
شما می توانید در مورد هر چیزی که مشتریان ممکن است علاقه مند باشند بنویسید، مانند روندهای صنعت یا محصولات جدید.
محتوای اضافی که علاوه بر معرفی محصولات تولید میکنید، ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- ویدئوهایی برای نحوه نگهداری یا استفاده از محصولات
- اینفوگرافیک در مورد موضوعات مرتبط با محصولات یا صنعت شما
- مقالاتی در مورد موضوعات صنعتی که در مورد آنها آگاه هستید
- محتوای طولانی مانند کتاب های الکترونیکی یا pdf
وبتاج با یک تیم مستعد از نویسندگان و همچنین تیم خلاق بازاریابان اینترنتی، استراتژیهای بازاریابی محتوای نوآورانه را به عنوان بخشی از خدمات سئو سایت فروشگاهی ایجاد میکند.
اینکه این محتوا چه شکلی به خود بگیرد به شما بستگی دارد، و ما با هم کار می کنیم تا تصمیم بگیریم چه نوع محتوایی برای وب سایت شما بهترین است، سپس آن را ایجاد کرده و در سایت پیاده سازی میکنیم. سئوی فروشگاه اینترنتی باید شامل مجموعه ای از چنین اقدامات و محتواهایی باشد تا در نهایت رتبه و بازدید مطلوب را محقق نماید.
چرا وبتاج را برای خدمات سئو سایت فروشگاهی انتخاب کنید؟
وبتاج یک مشاور سئو معمولی برای فروشگاه اینترنتی نیست. ما یک شرکت بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستیم که به کاری که انجام میدهیم علاقهمند است – و این در مشارکت ما با کسبوکارهای پررونق تجارت الکترونیک در حوزه های مختلف ثابت شده است.
آیا می خواهید در مورد اینکه چرا وبتاج بهترین انتخاب برای خدمات سئو سایت فروشگاهی است بیشتر بدانید؟
یک دهه تجربه
با بیش از ده سال تجربه، تخصص بی نظیری را به کسب و کار شما ارائه می دهد. ما با تغییرات سریع در صنعت سازگار شده ایم و اطمینان حاصل می کنیم که مشتریان ما بهترین نتایج در افزایش درآمد تا ارتقای رتبه در گوگل را کسب کنند. در هر صنعتی تجربه در کنار تخصص دو مکمل تعیین کننده برای موفقیت هستند، ما برای شما موفقیت را تضمین میکنیم.
تیم متخصصین
از همان ابتدای شکل گیری وبتاج، متخصصین خدمات سئو ما جز فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران بودند. به مرور زمان نیز افراد جدیدی به این مجموعه اضافه شده اند که همگی از متخصصین خبره و بادانش هستند که در نتیجه در کیفیت خدمات ما تثیر مثبت گذاشته است.
حداکثر شفافیت
یکی از ویژگی های اصلی وبتاج شفافیت است. به همین دلیل است که ما قیمتهای خود را به صورت آنلاین منتشر میکنیم و همچنین خدماتی بیشتر و متفاوت تر از سایر آژانس های بازاریابی ارائه میکنیم. این رویکردی است که بسیار متفاوت از سایر آژانسهای سئو سایت فروشگاهی است، که دلیل دیگری برای متمایز شدن وبتاج است.
خدمات سئو سایت فروشگاهی سفارشی
برای بهترین نتایج، ما بر استراتژی های سفارشی تمرکز می کنیم. به همین دلیل است که کارشناسان سئو فروشگاه اینترنتی ما برای یادگیری تجارت، صنعت و خط تولید شما زمان صرف می کنند. ما همچنین با یک مدیر اختصاصی و عملی که تیم و شرکت شما را می شناسد، همکاری میکنیم.
این اقدام نه تنها یک تجربه شخصی سازی شده، بلکه یک استراتژی قدرتمند سئو سایت فروشگاهی را نیز فراهم می کند.
چرا کسب و کارهای فروشگاهی به سئو نیاز دارند؟
سئو فواید متعددی را برای شرکتها در صنایع متعدد ارائه میدهد – و به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک مهم است.
با سئو سایت فروشگاهی، می توانید به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. اینها خریدارانی هستند که احتمالاً محصول شما را میخرند و این به معنای فروش و درآمد بیشتر برای شرکت شما است. سئو به شما کمک می کند تا با بهینه سازی وب سایت خود به ازای کلمات کلیدی مورد استفاده به این گروه از خریداران دسترسی پیدا کنید.
همانطور که گفتیم این کلمات کلیدی اغلب به فروشگاه و محصولات شما مربوط می شود.
برای مثال، اگر لپ تاپ و کامپیوتر میفروشید، منطقی است که جستجوهای مردم عباراتی همچون خرید لپ تاپ را داشته باشند. همچنین استراتژی سئو سایت فروشگاهی شما احتمالاً کلمات کلیدی طولانی تری مانند “فروش لپ تاپ لنوو مدل z” یا “خرید لپ تاپ سونی کارکرده ارزان قیمت” را هدف قرار می دهد.
اینها کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما و همچنین خریدار هدف شما هستند.
مزایای سئو سایت فروشگاهی
سئو، شما را با خریداران ارزشمند مرتبط می کند
مشتریان بالقوه شما آماده هستند تا پول نقدی که به سختی به دست آورده اند را تقدیم شما کنند – اما بدون سئو، ممکن است هرگز از وجود فروشگاه شما اطلاعی نداشته باشند. خدمات سئو سایت فروشگاهی موجب میشود که فروشگاه شما قابل مشاهده است تا بتوانید سود خود را به حداکثر برسانید.
سئو فروشگاه اینترنتی اینترنتی معادل آنلاین قرار دادن یک تابلوی بزرگ در مقابل ویترین فروشگاه است که می گوید: “ما فلان محصول را میفروشیم” یا “محصول x با تخفیف” بدون بهینه سازی وب سایت خود برای این عبارات کلیدی، شانس شما برای نمایش در جستجوی کلمات کلیدی با قصد خرید بالا بسیار کم است.
در عوض، این رقبای شما هستند که این کار را انجام می دهند و از پذیرش خریداران شما خوشحال می شوند.
سئو کل محصولات شما را بهینه می کند
بهعنوان یک فروشگاه آنلاین، احتمالاً خط تولید گستردهای دارید – حتی اگر محصولات کمی را به خریداران ارائه دهید، ضروری است که مخاطبان هدف شما بتوانند تمامی کالاهای شما را هنگام جستجوی آنلاین پیدا کنند. با خدمات سئو سایت فروشگاهی خود، هر یک از محصولات شما را بهینه می کنیم.
نتیجه؟ کاربرانی که عبارت مرتبط با محصولات شما را جستجو می کنند، وب سایت شما را پیدا می کنند و ثبت سفارش و خرید انجام میدهند.
در مقایسه، اگر شرکت شما به بازاریابی سنتی متکی بود، باید به بازاریابی یک یا دو محصول خود بسنده کنید – مگر اینکه بودجه بازاریابی هنگفتی داشته باشید. در حالی که احتمالاً فقط بازاریابی محبوبترین محصولات خود را انجام میدهید، نمیتوانید تضمین کنید که به مخاطبان هدف خود خواهید رسید.
با خدمات سئو فروشگاه اینترنتی، می توانید سایت خود را برای دستیابی به واجد شرایط ترین مشتریان خود بهینه کنید.
سئو، نمایش آنلاین سایت را بهبود می بخشد
سئو فروشگاه اینترنتی بر روی بهبود نمایش آنلاین شما برای موتورهای جستجو تمرکز دارد. با بهبود نمایش، سئو سایت فروشگاهی یافتن وب سایت شما را برای مشتریان آسان تر می کند. بنابراین، به جای ظاهر شدن در صفحه دو نتایج جستجو، وب سایت شما در صفحه یک نمایش داده می شود.
اگر سئو را نادیده بگیرید، کسب و کار شما در برابر چندین خطر آسیب پذیر می شود، از جمله:
- رتبه ضعیف در نتایج جستجو
- سفارش خرید کمتر
- درآمد کمتر
اینها همه خطراتی هستند که بر درآمد شما و همچنین عملیات روزانه تأثیر می گذارند. اگر ترافیک ارزشمندی را به وب سایت خود هدایت نمی کنید، فروش نمی کنید، که منجر به کاهش سود کلی می شود. اگر چنین وضعیتی دارید، نگران نباشید، پایدار نیست!
با خدمات سئو سایت فروشگاهی و همچنین استراتژی های رقابتی و نوآورانه، ما بازدید شما را در نتایج جستجو به حداکثر می رسانیم. به همین دلیل است که تیم ما برای شناخت کسبوکار شما، از محصولاتتان گرفته تا خریداران، وقت میگذارد و یک استراتژی شخصی سازی ویژه ارائه مینماید.
سئو یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه است
در مقایسه با بازاریابی سنتی، سئو سایت فروشگاهی بسیار مقرون به صرفه است. با تمرکز بر کلمات کلیدی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند – و بهینه سازی وب سایت خود برای آن کلمات کلیدی – سئو نتایجی را که می خواهید کسب کنید را به ارمغان می آورد.
همچنین پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند و مبتنی بر عملکرد است.
با سرمایه ای که شرکت شما با سئو پس انداز می کند، می توانید دوباره جهت موفقیت بیشتر کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، شاید شما استراتژی بازاریابی فروشگاه خود را گسترش دهید تا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا بازاریابی ایمیلی را نیز در بر بگیرد – که هر دو بازده سرمایه (ROI) بالایی دارند.
سئوی فروشگاه اینترنتی درآمد طولانی مدتی فراهم می کند
با نرخ تقریبی 15 درصد، سئو سایت فروشگاهی یک منبع درآمد قابل اعتماد و بلند مدت برای شرکت شما ارائه می دهد. اگرچه سئو یک فرآیند طولانی مدت و مداوم است، یک شبه نتیجه نمی دهد.
در حالی که 15 درصد ممکن است کم به نظر برسد، اما درواقع هشت برابر بیشتر از نرخ 1.7 درصدی بازاریابی سنتی است. این یک نرخ واقعا وحشتناک است، در شرایطی که با توجه به سرمایه گذاری که هر ساله در بازاریابی سنتی انجام می شود، که دلیل دیگریست که چرا دیجیتال مارکتینگ به انتخاب مورد اعتماد فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است.
با نتایج مداوم ناشی از سئو، شرکت شما می تواند در طول زمان رشد کند. این به معنای دستیابی به اهداف بلندمدت است، که میتواند شامل اهداف بلندپروازانه ای همچون گسترش خط تولید باشد.
برخلاف PPC، برای کلیکهای ناشی از سئو سایت فروشگاهی هزینه ای پرداخت نمی کنید. در حالی که این دو سرویس به خوبی مکمل هم هستند، شما برای هر کلیکی که PPC برای شرکت شما به دست می آورد، هزینه پرداخت می کنید. این باعث کاهش بازگشت سرمایه و سود کلی شما می شود. به علاوه، کسب و کار شما را برای افزایش درآمد به تبلیغات پولی وابسته می کند.
سئو سایت فروشگاهی امکان رقابت با رقبا را فراهم میکند
بدون استراتژی سئوی فروشگاه اینترنتی و یک شرکت برتر سئو، منتظر باشید رقبای شما در نتایج جستجو شما را شکست دهند.
حتی اگر یک فروشگاه اینترنتی شگفتانگیز با طراحی زیبا ایجاد کنید که به طور طبیعی صدها لینک را جذب میکند، یک رقیب با یک آژانس سئوی فروشگاه اینترنتی تقریباً در هر زمان و در هر جستجو از شما پیشی میگیرد.
جهت رقابت های شدید آنلاین، شما به پکیج کامل نیاز دارید و با یک پکیج سئو سایت فروشگاهی اینترنتی شخصی از وبتاج، دقیقا همان چیزی که میخواهید را بدست میآورید. به عنوان همکار شما، یک استراتژی سفارشی و رقابتی ایجاد خواهیم کرد که شما را در خط مقدم صنعت قرار دهد.